عدم رعایت تدابیرویژه، ماه مبارک رمضان در وقت افطار می‌تواند باعث ایجاد برخی از بیماری‌ها و عوارض جدی از جمله دیابت برای فرد روزه‌ دار شود.

 

افطار کردن با آب سرد و یا آب یخ سبب بیماری‌های مختلف گوارشی شده و حتی برخی از بیماری‌های سخت مانند “دیابت” را در فرد روزه‌ دار بوجود می آورد

شماری از داکتران می‌گویند که در ایام روزه‌ داری، دمای بدن افزایش می‌یابد و این افزایش حرارت بدن در “معده” به‌هنگام افطار چند برابر می‌شود و نوشیند آب سرد سلامتی انسان را با خطر مواجه می‌کند.

آنان می‌گویند که در هنگام افطار باید  آب یا چای ولرم استفاده شود زیرا حرارت بدن را به سرعت پایین می‌آورد و بعد از مدت زمانی بدن را آماده خوردن مواد غذایی کند.

پس بهتر است به‌هنگام افطار، روزه خود را با مقداری آب گرم (آب جوشیده ولرم‌شده) به‌همراه مقداری عسل یا شکر که داخل آن حل کرده‌ایم، باز کنیم.

قابل ذکر است که نوشیند آب گرم در وقت افطار سبب شست‌وشوی کبد، خوشبو کردن دهان، مستحکم شدن لثه و دندان‌ها، تقویت‌کننده چشم، شست‌وشوی معده، برطرف‌کننده بلغم و آرامش‌بخش برای انسان است.

نباید فراموش کنیم که نوشیدن آب سرد و یخ نه تنها به‌هنگام افطار بلکه در سایر اوقات و به‌ ویژه در گرمای هوا که دمای بدن بالاست، برای فرد مضر واقع می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

نوشیدن آب سبب رفع درد کمر می‌شود

نوشیدن آب سرد در وقت افطار سبب دیابت می‌شود

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: