در پی آغاز ماه رمضان که یکی از مناسبت‌های مهم مسلمانان جهان است، رییس جمهوری ایالات‌متحده، باراک اوباما و وزیر امور خارجه این کشور، جان کری دو پیام مجزای تبریک برای مسلمانان آمریکا و جهان فرستادند.
در پیامی که روز چهارشنبه از سوی کاخ سفید در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، باراک اوباما همراه میشل، بانوی اول امریکا رؤیت هلال ماه و آغاز ماه مبارک رمضان را به همه مسلمانان امریکا و جهان تبریک گفت.
در بخشی از این پیام آمده است: «ماه رمضان زمانی است که خانواده‌ها و گروه‌های اجتماعی برای افطار و نماز در کنار هم باشند. چیزی که نماد فرهنگ غنی و متنوع جامعه مسلمانان است.»
آقای اوباما در بخشی دیگر از پیام خود تأکید می‌کند که این‌زمانی عمیق و روحانی برای نشان دادن شکرگزاری و آگاهی از رحمت خداوند است: «مسلمانان باافتخار در ماه رمضان هرروز با استقامت خود و هر شب با عبادت [خالق] خود را قدردانی می‌کنند و این فرصتی مناسب برای تقویت ایمان، محبت، بخشش و پشتکار در مبارزه با گرفتاری‌ها است.»
وی همچنین در بخشی دیگر، این ماه را فرصتی برای مسلمانان سراسر جهان دانست که می‌توانند به دیگرکسانی که به جنگ، گرسنگی، فقر و بیماری مبتلا هستند مددرسان باشند.
در همین حال وزیر امور خارجه امریکا، جان کری به همراه همسرش ترزا، ماه رمضانی شاد و پربرکت را برای مسلمانان آرزو کرد.
آقای کری در بخشی از پیام خود، ماه رمضان رازمانی برای عبادت و محبت در جامعه دانست. او این ماه را برای مسلمانان در هرکجای جهان فرصتی برای تغذیه معنوی و تقویت درک ارزش‌های جهان‌شمول بشری دانست.
ماه رمضان یکی از مهم‌ترین ایام دینی برای مسلمانان سرتاسر جهان است که با دوری از خوردن غذا و نوشیدنی در طول روز و عبادت در ساعات شب به تزکیه نفس می‌پردازند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :