پژوهشگران استرالیایی بر این باورند که اکنون سن نوجوانی تا ۲۴ سالگی افزایش یافته، سنی که به باور عموم بین ۱۰ تا ۱۹ سالگی است.

 

متخصصان بیمارستان سلطنتی کودکان در ملبورن استرالیا در  روزنامه ژورنال بهداشت کودکان و نوجوانان لنست طی یک مقاله، در مورد دلایل این تغییر زمانی توضیح داده‌اند.

این مقاله در مورد زمان پایان یافتن دوران نوجوانی و آغاز بزرگسالی منتشر شده است.

در این مقاله گفته شده که رشد مغز انسان در سال‌های اول پس از ورود به ۲۰ سالگی نیز ادامه می‌یابد.

متخصصان این مرکز درمانی در مقاله شان گفته اند که حتی دندان‌های عقل بسیاری از افراد تا سن ۲۴ سالگی نیز در نمی‌آید.

پژوهشگران این مرکز همچنان گفته اند که سن ازدواج در ۵ دهه گذشته حدود ۸ سال افزایش یافته و به حدود ۳۰ سال برای زنان و ۳۲ سال برای مردان رسیده است.

پروفسور سوزان ساویر محقق دانشگاه ملبورن استرالیا به این عقیده ‌است که با تغییراتی که در قرن اخیر بر روند زندگی انسان صورت گرفته، عامل اصلی تغییر در دوران رشد اجتماعی و عقلی افراد می‌باشد.

او بیان داشته که امروزه یک فرد زمان بیشتری را نیاز دارد که سپری کند تا به مرحله‌ای برسد که به عنوان یک بزرگسال بتواند مسئولیت شغلی داشته باشد.

گفتنیست که دوران نوجوانی، مرحله‌ای میان دوران کودکی و دوران بزرگسالی است که در آن رشد بیولوژیکی و مغزی افراد برای ورود به مرحله بزرگسالی کامل می‌شود.

همچنان در طول دوران نوجوانی است که افراد با تکمیل کردن تحصیلات، کارآموزی، فراگرفتن نقش‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی برای حضور در جامعه به عنوان فرد بزرگسال آماده می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید:

 

افزایش سن نوجوانی تا 24 سالگی

افزایش سن نوجوانی تا ۲۴ سالگی

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :