فعالین مدنی هرات: ادامه کار سرپرست ها در اداره های دولتی باعث ضعف در امور اداری میشود
شماری از فعالان مدنی، اعضای شورای ولایتی، آگاهان سیاسی و حقوقی در هرات ادامه معرفی شدن سرپرستها در ادارات را نگران کننده خوانده اند.
آنان میگویند که بر بنیاد قانون، هیچ کس نمیتواند بیش از یک سال در یک اداره سرپرست باشد.
در این عین حال اعضای شورای ولایتی هرات براین باور هستند که معرفی شدن یک سرپرست در اداره سبب ضعیف شدن فعالیت آن اداره میشود.
«نوراحمد حیدری» عضو شورای ولایتی هرات گفته که روند سرپرستی در ادارات از یک سو سبب برهم زدن سیستم اداری شده و از سوی دیگر هیچ برنامهای بر اساس لایحه وظایف به پیش نمیرود.
با این حال شماری از فعالان مدنی، آگاهان سیاسی و حقوقی میگویند که بارها به اداره محلی و حکومت پیشنهاد داده اند که به منظور ترویج حکومت داری خوب، دسترسی مردم به خدمات، به بحث مدیریت ادارات توسط سرپرست خاتمه دهند.
با این همه جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات میگوید که تقاضای اداره محلی از وزارتخانهها، این است تا افراد را از طریق رقابت آزاد به عنوان رئیس در ادارات این ولایت معرفی کنند.
بیشتر بخوانید:
- ساکنان هرات از وجود سرپرست ها در ادارههای کلیدی این ولایت نگران اند
- سرپرست مقام ولایت فراه: رابطه میان ملت و حکومت نباید از بین برود
- ختم روند سرپرستی در ریاست امور زنان ولایت هرات
- ابراز نگرانی سرپرست کمیسیون مستقل انتخابات فراه از تهدیدات امنیتی در این ولایت

فعالین مدنی هرات: ادامه کار سرپرست ها در اداره های دولتی باعث ضعف در امور اداری میشود
