برنامه دادخواهی جهت رفع مشکلات معادن در هرات راهاندازی میشود
شماری از فعالان شبکه نهادهای جامعه مدنی در ولایت هرات از راه اندازی برنامه دادخواهی بخاطر رفع مشکلات اداره معادن ولایت هرات و معدن داران این ولایت خبر میدهند.
«جوادعمید» یک تن از فعالان مدنی به تلویزیون چکاد گفت که آنان روز چهارشنبه هفته جاری با مسئولان اداره معادن ولایت هرات و معدن داران این ولایت دیدار خواهند کرد.
وی بیان داشت که در این دیدار قرار است مشکلات سد راه اداره معادن و معدن داران را مشخص کرده و برای رفع آن در هرات و در مرکز کشور برنامه های دادخواهی را راه اندازی میکنند.
او اظهار نمود که معادن مربوط به همه مردم است و باید در راستای استخراج آن به گونه شفاف، برنامههای جدی از سوی حکومت و مسئولان محلی روی دست گرفته شود.
این درحالیست که پیش از این شماری از فعالان مدنی برنامه دادخواهی را بخاطر مبارزه با فساد اداری در این ولایت آغاز کردند.
بیشتر بخوانید:
- از نبود دیدگاههای روشن تا مشکلات معادن در افغانستان
- معدن داران هرات ۸۰ میلیون افغانی به ریاست معادن بدهکار اند
- امضای تفاهمنامه همکاری بین نهادهای مدنی و وزارت معادن افغانستان
- استخراج غیرقانونی معادن در مناطق ناامن افغانستان

برنامه دادخواهی جهت رفع مشکلات معادن در هرات راهاندازی میشود
