یازده پولیس افغان در بدخشان کشته شدند
یازده پولیس محلی به شمول فرمانده آنها در ولایت بدخشان کشته شدهاند.
احمد فیصل بیگزاد، والی بدخشان با بیان این مطلب گفتهاست که این رویداد در ولسوالی “تگاب” این ولایت رخ دادهاست.
به گفته او، تاکنون از سرنوشت ۲۰ مامور پولیس دیگر اطلاعی در دست نیست.
کامل بیک حسینی، عضو شورای ولایتی بدخشان میگوید طالبان از ولسوالی یمگان به ولسوالی همجوار تگاب حمله تهاحمی انجام دادهاند.
شورشیان از ولسوالی یمگان به ولسوالی همجوار تگاب حملات تهاجمی انجام دادند و نیروهای پلیس محلی در حالی که عقب نشینی میکردند با کمین طالبان روبرو شدند و پس از محاصره، کشته شدند.
یکی از بزرگان قومی ولسوالی تگاب به بشیر پیمان، خبرنگار بیبیسی گفت شماری از بزرگان قومی نزد طالبان رفته بودند تا سربازان پلیس اسیر شده را رها کنند، اما زمانی که به آنجا رسیدند، طالبان تمام مأموران پلیس را تیرباران کرده بودند.
به گفته منابع محلی، شماری هم در درگیری با طالبان مجروح شدند.
بیشتر بخوانید:
ولسوالی زیباک بدخشان از وجود طالبان پاکسازی میشود
نمایندگان مجلس در ولایت بدخشان چرخبالها به گروه طالبان تجهیزات میرسانند

یازده پولیس افغان در بدخشان کشته شدند