نویسنده گزارش: احمد نصیری

مسئولان در اداره صحت عامه ولایت غور گفته اند که دفتر هماهنگ کننده کمک‌های انسانی در این ولایت، ۴ دستگاه موتر آمبولانس و ۳۵ دستگاه موتورسیکلت را به این اداره کمک کرده است.

 

«جمعه گل یعقوبی» رییس اداره صحت عامه غور می‌گوید که توزیع این بسته کمکی مشکلات ساکنان مناطق دور دست را تا حدودی حل خواهد کرد.

وی افزود که قرار است تا این ۴ آمبولانس و ۳۵ دستگاه موتورسیکلت بین مراکز صحی ۴ ولسوالی این ولایت توزیع شود.

یعقوبی خاطرنشان ساخت که پیش از این بیشتر بیماران در مناطق دور دست از نبود آمبولانس در مناطق شان شاکی بودند.

به دنبال شکایات ساکنان غور مبنی بر نبود وسایل نقلیه برای انتقال بیماران‌شان به مراکز درمانی، اکنون دفتر “C.H.A” یا هماهنگ کننده کمک‌های انسانی در ولایت غور، ۴ دستگاه موتر آمبولانس و ۳۵ دستگاه موتور سایکل را به اداره صحت عامه این ولایت کمک کرده است.

در همین حال مسئولان دفتر هماهنگ کننده کمک‌های انسانی در غور می‌گویند که این وسایط در قسمت انتقال بیماران به مراکز درمانی کمک می‌کند.

«محمد نادر حفیظی» رییس این موسسه می‌گوید که این ۴ دستگاه آمبولانس برای انتقال بیماران و ۳۵ دستگاه موتورسیکلت برای واکسیناتوران در نظر گرفته شده است.

از سویی هم مسئولان اداره محلی غور از توزیع این کمک‌ها به مراکز درمانی دور دست ابراز خرسندی می‌کنند.

«غلام ناصر خاضع» والی غور از مسئولان صحی خواست تا در راستای نگهداری این وسایل تلاش نمایند.

گفتنی است که غور یکی از ولایت‌های کوهستانی افغانستان است که در ساخت شاهراه‌ها و راه‌های فرعی آن کمتر توجه صورت گرفته و همواره ساکنان آن از به موقع نرسیدن بیماران به مراکز صحی شاکی هستند.

این در حالیست که ساکنان این ولایت بارها مدعی شده‌اند که به علت عدم دسترسی به وسایط نقلیه، بیماران‌شان را در خانه و یا هم در مسیر راه از دست‌ داده‌اند.

 

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :