به گزارش پرس تی وی، پسربچه‌ای چینی حدود ۴ ماه پیش با ۱۵ انگشتِ دست و ۱۶ انگشتِ پا در شهر پینگجیانگ در ولایت هونان متولد شد. هر دست این پسربچه دو کف دارد و البته خبری از شستِ دست‌ها نیز نیست.
به تشخیص پزشکان، “هنگ هنگ” مبتلا به بیماری مادرزادی پُرانگشتی یا پلی‌داکتیلی است. پُرانگشتی یکی از شایع‌ترین بیماری‌‎های مادرزادی در جاپان است و بر اساس تحقیقات جدید به‌طور میانگین در هر هزار نوزاد متولدشده در این کشور، دست‌کم یک نوزاد مبتلا به آن است. پلی‌داکتیلی به شکل‌های گوناگونی ظاهر می‌شود. ممکن است این بیماری با دیگر ناهنجاری‌های مادرزادی مانند بیماری‌های قلبی و خونی نیز همراه باشد. همچنین پُرانگشتی، بیماری ژنتیکی است و معمولاً از نسلی به نسل بعد منتقل می‌شود. مادر هنگ هنگ نیز مبتلا به پلی‌داکتیلی است و در هر دست‌وپایش ۶ انگشت دارد.
به گفته پزشکانِ معالج “هنگ هنگ”، عمل جراحی وی پیچیده‌تر از عمل‌های معمول خواهد بود، چرا که با توجه به شرایط این پسربچه، نه‌تنها انگشتان اضافی باید حذف شوند، بلکه باید دو شست نیز برای دست‌های وی ایجاد شود.
به‌طورمعمول انگشت‎های اضافیِ نوزاد با جراحی برداشته می‌شوند و پدر و مادر هنگ هنگ نیز به دنبال جمع‌آوری هزینه عمل حیاتی این کودک هستند. پدر هنگ هنگ گفته که، درمان پسرش حدود ۲۰۰ هزار یوان چینی “حدود ۳۰ هزار دلار”هزینه دارد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: