روز گذشته دوشنبه (۱۷ سرطان) نشست بین‌الافغانی که پیرامون صلح و تبادل دیدگاه افغان‌ها برگزار شده بود پایان یافت و در انتها قطعنامه مشترک ۸ ماده‌ای صادر شد.

 

نشست بین‌الافغانی صلح در تاریخ ۷ و ۸ جولای ۲۰۱۹ در قطر برگزار شد و آلمان و قطر به صورت مشترک میزبانی این نشست را عهده‌دار بودند.

گفتنی است در این نشست شماری از چهره‌های سیاستمدار دولتی، فعالان جامعه مدنی، روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق زنان شرکت داشتند و با نمایندگان پیکارجویان طالب به گفت‌وگو پرداختند.

این در حالی است که اشتراک کنندگان این نشست، دو روز بر سر مسائل مرتبط با صلح و آتش‌بس به تبادل نظر با پیکارجویان طالب پرداختند و در انتها قطعنامه‌ای پیرامون دیدگاهشان منتشر ساختند.

بر بنیاد این قطعنامه کلیه اشتراک کنندگان نشست بین‌الافغانی صلح که به نمایندگی از اقشار مختلف جامعه افغانستان سخن می‌گفتند اتفاق کامل دارند که تحقق صلح پایدار خواست تمام مردم افغانستان است.

همچنین در این قطعنامه که به صورت مشترک با پیکارجویان طالب منتشر شده آمده است؛ مذاکرات همه‌شمول بین‌الافغانی ممکن است و در آینده‌ای نه چندان دور میسر خواهد شد.

یادآور می‌شود یکی از دستاوردهای مهم این نشست که در قطعنامه آمده است تاکید بر کاهش خشونت‌ها در افغانستان و حفاظت از غیرنظامیان به ویژه کودکان است.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

پایان نشست بین‌الافغانی؛ مذاکرات با حکومت میسر خواهد شد

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: