نگرانی ها از افزایش آلودگی هوا در بادغیس
مسوولان اداره ی حفاظت از محیط زیست ولایت بادغیس میگویند که این اداره با مشکلات عمده ای دست وپنجه نرم میکند.
محمد میرویس پوهمل مشکوانی، رییس اداره ی حفاظت ازمحیط زیست بادغیس به تلویزیون چکاد گفته با آنکه این اداره برای تصفیه هوا کارهای همه جانبهی انجام داده ولی تاکنون نتیجه مناسب در پی نداشته است.
او با انتقاد از دیگر نهاد های دولتی می گوید که این نهاد ها در زمینه کاهش آلودگی هوا، همکاری مناسبی با اداره حفاظت از محیط زیست نکرده اند.
وی افزود، تاکنون برنامه گازی سازی سیستم سوخت موترهای تیز رفتار به گاز مایع، در این ولایت راه اندازی نشده است.
چیزی که به گفته او در صورت راه اندازی آن، می تواند درکاهش آلودگی های ناشی از دود موترهای تیز رفتار موثر واقع شود.
بر بنیاد گفته های آقای مشکوانی، اداره محیط زیست ولایت بادغیس تلاش کرده تا سیستم سوخت حمام ها در این ولایت را از سوخت های مختلف به ذغال سنگ تغییر دهد.
هر چند این اقدام تا حدی در کاهش آلودگی هوا تاثیر گذار گفته شده ولی آقای مشکوانی می گوید که سوخت ذغال سنگ نیز تاثیرات منفی بر محیط زیست دارد.
بیشتر بخوانید:
- موترهای دودزا، منبع مهم آلودگی هوا در هرات
- آلودگی هوا در نیمروز با قطع جنگلات دو چند شده است
- اعتراض نمایندگان مجلس در پیوند به افزایش آلودگی هوا
- ادامه آلودگی هوا در شهرهای بزرگ ایران

نگرانی ها از افزایش آلودگی هوا در بادغیس
