شماری از فعالان مدنی هرات از کمبود کتاب درسی در مکاتب این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند.

 

«جواد عمید» یکی از فعالان مدنی هرات به تلویزیون چکاد گفت که اکثر مکاتب هرات با کمبود کتاب درسی مواجه اند در حالی که زمینه چاپ کتاب در ولایت هرات فراهم است.

وی افزود که با فراهم بودن زمینه چاپ کتاب های درسی در این ولایت این کتاب‌ها به چاپ نمی‌رسد و دانش آموزان  در مکاتب هرات هر سال به دلیل توزیع نشدن کتاب از سوی اداره مکتب، مجبور اند  کتاب های درسی  را از بازار خریداری کنند.

این در حالیست که بارها دیده شده است که دانش آموزان به دلیل توزیع نشدن کتاب از سوی مکاتب به آنان، مجبور شده اند به گونه شخصی اقدام به خریداری کتاب کنند.

در عین حال «عبدالرزاق احمدی» رییس اداره معارف هرات  با تایید این مطلب می‌گوید که ۷۸ درصد دانش آموزان در دوره‌های متوسطه و لیسه با کمبود کتاب درسی مواجه اند.

وی افزود که بارها این مشکلات را با وزارت شریک ساخته اند اما توجهی در این باره از سوی آنان صورت نگرفته است.

از سویی هم مسئولان اداره محلی هرات می‌گویند که چاپخانه‌های هرات ظرفیت چاپ کتاب‌ برای دانش آموزان هرات را دارند اما این کتاب‌ها در مرکز کشور به چاپ می‌رسد.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات نیز گفت که موضوع چاپ کتاب در هرات را به وزارت معارف کشور در میان گذاشته اند اما تا کنون به آن توجه نشده است.

بر بنیاد آمارهای ارایه شده از سوی معارف هرات، در سال جاری ۱۰۵ هزار دانش آموزان امسال در دوره ابتدایی جذب مکاتب شده اند.

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که هم اکنون برعلاوه نبود کتاب درسی، ۵۰ درصد مکاتب در ولایت هرات ساختمان درسی نیز ندارند.

 

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :