سید حسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین و عودت کنندگان کشور که اخیراً به پاکستان سفرکرده بود، می‌گوید پاکستان توافق کرده آن عده از مهاجران افغان را که مدرک اقامت ندارند، ثبت کند.
آقای بلخی در ادامه دیدارش از پاکستان در گزارشی در اسلام‌آباد گفت که روند ثبت‌نام افغان‌های فاقد مدرک در پاکستان آغازشده است.
بر اساس این طرح دولت پاکستان حدود ۱.۴ میلیون مهاجر افغان را که اسناد اقامت در این کشور ندارند، ثبت‌نام خواهد کرد.
پاکستان پس از حمله به یک مدرسه متعلق به ارتش در پیشاور، فشارها علیه مهاجران افغان را افزایش داده و از آن زمان تاکنون هزارها خانواده افغان مجبور به ترک این کشور شده‌اند.
آقای بلخی گفت که دولت پاکستان توافق کرده که اخراج اجباری مهاجران افغان را متوقف کند و بر اساس توافقنامه‌های گذشته به مهاجران اجازه عودت داوطلبانه و تدریجی داده شود.
وزیر مهاجرین افغانستان همچنین گفت مهاجرین افغانی که در پاکستان ثبت هستند، تا نه ماه دیگر حق اقامت قانونی در این کشور رادارند و دولت افغانستان مذاکراتش را در این زمینه با پاکستان ادامه می‌دهد.
حدود ۱.۶ میلیون مهاجر ثبت‌شده افغان در پاکستان زندگی می‌کنند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :