نویسنده گزارش: احمد نصیری

مسئولان در بیمارستان مرکزی هرات می‌گویند که در جریان یک هفته گذشته بیش از ۳۰۰ کودک به بیماری‌های فصلی چون اسهال و استفراغ مصاب شده اند.

 

«محمد رفیق شیرزی» سخنگوی بیمارستان مرکزی هرات به تلویزیون چکاد گفت که نبود برق در برخی از مناطق شهری و گرمی بیش از حد در ولایت هرات، دلیل مصاب شدن این کودکان به بیماری اسهال و استفراغ می‌باشد.

وی افزود که تعدادی از این کودکان بعد از درمان مرخص شدند اما برخی از آنان به علت وخیم بودن وضع صحی شان هنوز هم تحت درمان قرار دارند.

شیرزی اذعان داشت که تعدادی از افراد بزرگ سال نیز به بیماری اسهال و استفراغ مصاب شده اند که در حال حاضر تحت مراقبت‌های عاجل قرار دارند.

در همین حال ساکنان هرات نیز گفته اند که نبود برق برای فعال سازی دستگاه سرمایشی و گرمی هوا باعث شده است تا کودکان شان به این مریضی مصاب شوند.

این در حالیست که از چندی به این سو کشور ایران برق وارداتی اش را به ولایت هرات از ۷۳ میگاوات به ۲۰ میگاوات کاهش داده و نیمی از خانه‌های شهر هرات از نعمت برق دوامدار محروم اند.

ساکنان هرات می‌گویند که قطع و صل برق وارداتی ایران برعلاوه وارد کردن ضربه اقتصادی، کودکان شان را نیز به مریضی اسهال و استفراغ مصاب کرده است.

از سویی هم اعضای شورای ولایتی هرات بر این باور هستند که قطع برق وارداتی ایران به هرات باعث به وجود آمدن مشکلات جانی و اقتصادی به ساکنان این ولایت شده است.

«نور احمد حیدری» عضو شورای ولایتی هرات می‌گوید که حل کردن موضوع برق وارداتی ایران به هرات از صلاحیت اداره محلی و برشنای این ولایت خارج است.

در عین حال مسئولان اداره هرات – برشنا قطع برق وارداتی ایران به هرات را به کشور ایران ربط می‌دهند.

«محمد طاهر عارف» رییس اداره هرات – برشنا گفته است که طرح بدیل برق ایران روی دست گرفته شده و قرار است که از سوی بانک جهانی بعد از بررسی ساخته شود.

گفتنیست که از قطع و وصل برق وارداتی ایران به هرات بیش از ۲ هفته می‌گذرد اما تا کنون به این مشکل رسیده گی نشده است.

 

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :