محمود احمدی نژاد به باراک اوباما نامه نوشت
محمود احمدینژاد، رییسجمهوری سابق ایران در نامهای به باراک اوباما، رییسجمهوری آمریکا از او خواست نسبت به رفع توقیف دومیلیارد دالر از منابع مالی مصادره شده ایران، اقدام کند.
در این نامه که به سفارت سوئیس تحویل داده شده، آمده که نامه او مطلقا جنبه سیاسی ندارد و صرفا از منظر حقوقانسانی و در دفاع از ملت ایران نوشته شده است.
در سال ۱۳۸۶ که درآمد ارزی ایران از محل فروش نفت افزایش پیدا کرد، مسئولان دولت محمود احمدینژاد از طریق یک کارگزار لوکزامبورگی به نام “کلیراستریم” مقادیری اوراق بهادار خریداری کردند.
این کارگزار بخشی از اوراق بهادار را در اروپا و بخش دیگری را به صورت فیزیکی نزد سیتیبانک آمریکا نگهداری میکرد و دولت آمریکا در راستای اجرای تحریمها علیه ایران این اموال را مصادره کرده است.
مقامهای دولت حسن روحانی، دولت احمدینژاد را به بیاحتیاطی و بیتدبیری در خرید اوراق قرضه دولتی آمریکا و خارج نکردن داراییها پس از تحریمها متهم میکنند.