“اندی دوفرین، کسی است که توی رودخونه پر از کثافت سینه‌خیز رفت و از اون طرفش تمیز بیرون اومد”. این جمله معروف مورگان فریمن، هنرپیشه نقش الیس بوید ردینگ، ملقب به “رد” در فیلم معروف “رستگاری از شائوشنک” را می‌توان خلاصه‌ای از این اثر بزرگ سینمایی دانست.
در این فیلم تیم رابینز، هنرپیشه نقش اندی دوفرین، بانکدار جوانی که به اتهام قتل همسرش به حبس ابد محکوم شده بود، موقع فرار از زندان مجبور می‌شود مسیری طولانی را در تونل‌های فاضلاب سینه‌خیز طی کند. او برای تمیز شدن فقط به یک قالب صابون و لباس‌های نو نیاز داشت.
اتهام قتل به ناحق به اندی زده شده بود و فرار او از شائوشنک و افشای فساد رئیس زندان در پایان داستان را می‌توان عین عدالت به شمار آورد.
شخصیت دوفرین و بلاهایی که استیون کینگ، نویسنده رمانی که این فیلم از روی آن ساخته شده، به سرش می‌آورد، شباهت‌ها و البته تفاوت‌هایی با بزرگ‌ترین چالش ورزشی ماریا شاراپووا، البته در خارج از زمین تنیس دارد. ستاره روس تنیس دنیا که ماجرای مثبت شدن نتیجه آزمایش دوپینگش در اوپن استرالیا به یکی از جنجالی‌ترین خبرهای این ورزش تبدیل شد.
اندی دوفرین و شاراپووا هر دو جذاب و ثروتمند هستند و به هیچکدام‌شان نمی‌آید که مجرم باشند. تفاوت این دو اما در واکنش‌شان به اتهام است: اندی از همان روز اول در دادگاه اصرار کرد که بیگناه است، در حالی که ماریا پذیرفت که ماده ممنوعه ملدنیوم را مصرف کرده است؛ ماده ای که از ژانویه امسال به فهرست داروهای دوپینگی اضافه شده است.
شاراپووا گفت که از ۱۰ سال پیش این دارو را مصرف‌می‌کرده و بدون آگاهی از تغییرات صورت گرفته در فهرست مواد ممنوعه آژانس مبارزه با دوپینگ، به مصرف آن ادامه داده بود. هرچند که به گفته مسئولان فدراسیون جهانی تنیس، ایمیل فهرست داروهای ممنوعه ۵ بار برای دارنده ۵ گرند‌اسلم تنیس جهان فرستاده شده بود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: