مقام‌ها در ولایت فراه می‌گویند که ۸۲ دانشجو از انستیتیوت علوم صحی صحت عامه این فراه در رشته‌های “نرسنگ عالی، تکنالوژی طبی و قابلگی” سند فراغت گرفته اند.

 

«داکتر مهتاب الدین» آمر انستیتیوت علوم صحی ولایت فراه در مصاحبه به تلویزیون چکاد گفت که این دانشجویان تحت آموزش‌های عملی و نظری در رشته تحصیلی خود تجربه کسب کرده اند.

وی افزود که دانشجویان فارغ شده باید تلاش کنند تا تجربه‎‌ی بیشتری را کسب نمایند تا در کار خود دست آوردهای خوبی را حاصل کنند.

آمر انستیتیوت علوم صحی ولایت فراه بیان داشت که این فارغان در کنار هم فراغت شان را جشن گرفته اند اما نباید فراموش کنند که مسئولیت اساسی آنان از این روز به بعد آغاز خواهد شد.

مهتاب الدین بیان داشت که این ۳۰ ام‌ مین جشنواره فراغت دانشجویان انستیتیوت علوم صحی ولایت فراه می‌باشد.

با این حال «عبدالبصیر سالنگی» والی فراه، ضمن تبریکی به محصلان فارغ شده این محفل گفت که مردم این ولایت به ویژه قشر تحصیل کرده، باید در راستای صلح و ثبات با دولت مرکزی همکار باشند.

بارها دانشجویانی که از رشته‌های مختلف در افغانستان سند فراغت به دست ‌آوردند از نبود کار شاکی بوده و موجودیت کار را مختص به افرادی می‌دانند که از واسطه برخوردارند.

حالا «بلقیس روشن» نماینده پیشین فراه در مجلس بزرگان کشور گفته است افرادی که واسطه داشته باشند در مرکز فراه و افرادی که واسطه نداشته باشد باید در دور ترین ولسوالی‌ این ولایت برای کار استخدام ‌شود.

وی گفت که حکومت مرکزی باید زمینه کار را برای تمام فارغان بخصوص محصلان فارغ شده فراه فراهم کند.

در محفل فراغت این دانشجویان اعضای شورای ولایتی نیز خواهان جذب این افراد در مراکز صحی این ولایت شدند.

این در حالیست که این ۳۰ام ‌مین دور فراغت دانشجویان از انستیتیوت صحی ولایت فراه است .

 

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :