عصبانیت جوکوویچ از حذفش در مسترز شانگهای
نواک جوکوویچ بهترین تنیسباز جهان در مرحله نیمهنهایی مسترز شانگهای با نتیجه ۴-۶ و ۴-۶ به روبرتو باتیستا بخت دوازدهم قهرمانی این مسابقات باخت و حذف شد.
تنیسباز ۲۸ ساله اسپانیایی پیش از این ۵ بار با جوکوویچ بازی کرده بود و در تمام مسابقات بازی را به او باخته بود اما این بار توانست در یک ساعت و ۴۷ دقیقه حریف را شکست دهد.
جوکوویچ که پیش از این سه بار قهرمان این تورنمنت شده بود، در تلاش بود تا با پیروزی مقابل باتیستا برای دهمین بار به فینال مسابقات مسترز این فصل تنیس جهان برسد، اما حریف اسپانیایی با بازی بینقص مانع او شد.
جوکوویچ در این مسابقه بارها کنترل اعصابش را از دست داد؛ او با داور بازی بحث کرد و خطاب به او فریاد کشید: “امروز اصلا چیزی رو میبینی؟”، راکتش را شکست و یقه پیراهنش را هم پاره کرد.
این تنیسباز صرب اخیرا از فرم ایدهآل فاصله گرفته است. او که در مسابقه قبلی مقابل میشا زورف ۳۷ اشتباه قابل اجتناب (آنفورسد ارور) داشت در این مسابقه هم مرتکب ۲۹ اشتباه قابل اجتناب شد تا حریف او برای اولین بار به فینال یک مسترز هزار امتیازی برسد.
باتیستا پس از بازی گفت: “خیلی خوشحالم و از شیوه بازی این هفتهام کاملا راضی هستم. از بازی واقعا لذت بردم و امیدوارم این لذت تا آخرین لحظهای که این جا هستم ادامه داشته باشد.”
اما در دیگر مسابقه نیمهنهای اندی ماری مرد شماره ۲ تنیس جهان توانست ۳-۶ و ۴-۶ بر ژیل سیمون فرانسوی غلبه کند. این تنیسباز ۲۹ ساله بریتانیایی در رقابتهای این فصل تنیس جهان پنج بار قهرمان شده است.
ماری که این فصل در مسابقات ویمبلدون و المپیک ریو قهرمان شده، امیدوار است تا در صورت ادامه لغزش جوکوویچ جای او را در صدر جدول ردهبندی تنیس جهان بگیرد.
ماری در این رابطه گفت: “هنوز راه زیادی در پیش دارم. باخت امروز جوکوویچ کمی کمک میکند اما هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به او باقی مانده. من در حال حاضر به این موضوع فکر نمیکنم.”