مشاور امور خارجه پاکستان اعلام کرد که لابی‌گری‌های اسلام‌آباد با سایر کشورهای جهان مانع از پیوستن هند به گروه تأمین‌کنندگان هسته‌ای شد.
به گزارش “داون نیوز”، به دنبال عدم پذیرش درخواست عضویت هند برای پیوستن به گروه تأمین‌کنندگان هسته‌ای موسوم به “ان. اس. جی”، در اجلاس اخیر سئول، “سرتاج عزیز” مشاور امور خارجه پاکستان طی اظهاراتی مدعی شد که لابی‌گری‌های پاکستان با سایر کشورها و رایزنی در این راستا مانع از پیوستن هند به “ان. اس. جی” شد.
وی گفت: «نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان با نوشتن نامه به ۱۷ کشور جهان، خواهان عدم‌حمایت از پیوستن هند به این گروه شده بود».
لازم به ذکر است که درخواست عضویت هند برای پیوستن به “ان. اس. جی” به دلیل مخالفت چین و سایر کشور به خاطر عدم امضای پیمان “ان. پی. تی” از سوی دهلی، در اجلاس اخیر سئول موردبررسی قرار نگرفت.
گفتنی‌است که گروه تأمین‌کنندگان هسته‌ای مشتمل بر ۴۸ کشور است که در راستای عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای در سراسر جهان فعالیت می‌کنند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: