ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان می گوید تا زمانی که نیروهای خارجی در افغانستان حضور دارند، هرگونه مذاکره و مصالحه بی‌معنا است.
در حالی‌که اخیرا یک‌بار دیگر صداهای گفت‌گوی صلح از چند طرف بلند شده بود، گروه طالبان یک‌بار دیگر گفت‌گو با حکومت افغانستان را رد کردند.
آقای مجاهد تاکید کرده که تمام جوانب خواهان حل مشکلات در افغانستان باید بر نیروهای خارجی فشار وارد سازند تا افغانستان را ترک کنند و به مردم آن کشور اجازه ندهند حکومت‌داری به اساس خواست خودشان را ایجاد کنند.
این اظهارات مجاهد پس از آن صورت می‌گیرد که هفتۀ گذشته فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل متحد در افغانستان یک‌بار دیگر از گروه طالبان خواست تا دست از جنگ برداشته به روند صلح بپیوندند.
تادامیچی یامامتو در گزارش‌دهی‌اش به شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویارک گفت که گروه طالبان باید بدون هیچ پیش‌شرطی با حکومت افغانستان وارد گفت‌گو شوند.
در سوی دیگر یکی دو هفته پیش گفته‌هایی مبنی بر تمایل سران گروه طالبان به گفت‌گو با حکومت افغانستان نیز یک‌بار دیگر از سوی برخی از رسانه‌ها مطرح گردید.
رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که سران طالبان در دفتر سیاسی‌شان در قطر گفت‌گو کرده‌اند و تلاش دارند گفت‌گوهای صلح از سر گرفته شود.

دست رد طالبان بر فراخوان گفتگوهای صلح حکومت

دست رد طالبان بر فراخوان گفتگوهای صلح حکومت

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها : ,