زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با اشاره به نتایج خوب گفت‌وگوهای صلح با طالبان گفت؛ واشنگتن نتیجه‌ای را می‌خواهد که هم حکومت افغانستان و هم پیکارجویان طالب را راضی کند.

 

آقای خلیل‌زاد حفاظت از دستاوردهای ۱۸ سال گذشته افغانستان را اولویت مذاکرات عنوان کرد و بر لزوم آغاز مذاکرات مستقیم پیکارجویان طالب و حکومت مرکزی افغانستان تاکید ورزید.

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در ادامه گفته‌های خود عنوان کرد؛ طالبان تنها یک گزینه دارند و آن هم مذاکره مستقیم با حکومت مرکزی افغانستان است.

او در ادامه گفت، واشنگتن تنها حکومت مرکزی افغانستان و نظام ریاست جمهوری را به رسمیت می‌شناسد و در فرایند صلح حامی دولت افغانستان است.

گفته‌های زلمی خلیل‌زاد در حالی بیان شده است که پیکارجویان طالب پیوسته گفت‌وگو با دولت مرکزی افغانستان را رد می‌کنند و تاکنون آن را نپذیرفته‌اند.

دور هفتم گفت‌وگوهای آمریکا و پیکارجویان طالب که از شنبه هفته گذشته در دوحه پایتخت قطر آغاز شده بود، به دلیل نشست بین‌الافغانی به فردا موکول شده است.

نشست بین‌الافغانی از روز گذشته یکشنبه (۱۶ سرطان) آغاز به کار کرد و شماری از سیاستمداران و مقام‌های افغان با پیکارجویان طالب بر سر یک میز نشستند.

 

بیشتر بخوانید:

 

خلیل‌زاد؛ آمریکا به دنبال نتیجه برد-برد برای طرفین جنگ افغانستان است

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: