«انیسه سروری» پس از اخذ امتحان برای بست ریاست امور زنان ولایت هرات، به عنوان رئیس این اداره مقرر شده است.

 

مسئولان در اداره محلی هرات می‌گویند که بر اساس آزمون اخذ شده، انیسه سروری به عنوان رئیس ریاست امور زنان ولایت هرات انتخاب گردیده است.

وی افزود که چندی پیش امتحان بست ریاست امور زنان ولایت هرات بین ۵ نفر از زنان در مرکز کشور توسط مسئولان وزارت امور زنان گرفته شد و خانم سروری برنده این آزمون گردید.

در همین حال لایحه وظایف نشان میدهد که فرد متقاضی بایستی ۳ سال در عرصه زنان فعالیت داشته باشد اما بر اساس برخی اسناد، فرد منتخب این تجربیات را تا این حد ندارد و واجد شرایط شمول در این امتحان نبوده است.

متقاضیان باید مدت سه سال را در اداره مرتبط با وظیفه، سابقه کاری میداشتند که خانم انیسه سروری بر اساس برخی از اسناد، مدت ۲ سال در این عرصه فعالیت داشته است.

در همین حال مسئولان در اداره محلی هرات می گویند که وی بعد از طی مراحل قانونی و بررسی شکایات، به کارش در اداره امور زنان ولایت هرات آغاز خواهد کرد.

با این حال فعالان مدنی در ولایت هرات در این باره اظهار کردند که رقابت های ناسالم در ولایت هرات باعث شده تا ساکنان این ولایت نتوانند آن طور که باید به پست های دولتی بلند برسند.

«جواد عمید» یکی از فعالان مدنی به تلویزیون چکاد می‌گوید که باید برای اخذ پست های بلند دولتی، ساکنان هرات ظرفیت های علمی خود را افزایش دهند.

انتخاب انیسه سروری به عنوان رئیس امور زنان در ولایت هرات در حالی صورت می‌گیرد که به اساس اسناد ارایه شده، ظاهرا وی شرایط حضور در امتحان رقابتی برای کسب پست ریاست امور زنان ولایت را نداشته است.

با این حال باید منتظر بود تا دیده شود که پس از بررسی شکایات و طی مراحل قانونی آن، این موضوع به کجا کشیده خواهد شد.

 

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :