جاپان ناو جنگی‌اش را به‌خاطر کمک به یک کشتی آمریکایی به ماموریت اعزام کرده است.
به اساس گزارش‌ها از جاپان، ناو هواپیما بر “ایزومو” به خاطر سوخت رسانی به کشتی‌های امریکایی به محل اعزام شده است.
پیشتر امریکا ناو جنگی‌اش را به‌هدف کاهش اقدامات تحریک آمیز کوریای شمالی، به این شبه جزیره اعزام کرده است.
این ناو جنگی جاپان در حالی برای کمک به کشتی آمریکایی می‌شتابد که سیاست نظامی جاپان از سال ۲۰۱۵ به این سو دستخوش تغییر شده است.
بر بنیاد این تغییرات، فعالیت‌های نظامی جاپان در منطقه افزایش خواهد یافت و این کشور بودجه نظامی‌اش را نیز افزایش خواهد داد.
با روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ در امریکا، تنش‌ها در شبه جزیره کوریا اوج گرفته است و در این مدت بارها، پیونگ یانگ اقدام به آزمایش موشکی کرده است.
با این وجود، دونالد ترامپ به شینزو آبه، نخست وزیر جاپان اطمینان داده است که واشنگتن در مقابل تهدیدات کوریای شمالی در کنار این کشور خواهد ایستاد.

 

جاپان ناو جنگی برای همکاری با کشتی آمریکایی اعزام کرد

جاپان ناو جنگی برای همکاری با کشتی آمریکایی اعزام کرد

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها : ,