ثبت ۲۰ مورد خشونت در ۶ ماه نخست سال میلادی در حوزه غرب کشور
دهم عقرب برابر با اول نوامبر سال میلادی، روز جهانی ختم معافیت جرایم علیه خبرنگاران است.
از این روز، روز پنج شنبه در هرات بزرگداشت شد.
همزمان با این روز، کمیته مصئونیت خبرنگاران در هرات می گوید که در شش ماه نخست سال میلادی، دست کم ۲۰ مورد خشونت علیه خبرنگاران در حوزه غرب کشور ثبت شده است.
همایون نظری مسوول این کمیته در هرات می گوید که از این میان ۱۴ مورد در هرات اتفاق افتاده است.
قدرت الله حمیدی یکی از خبرنگاران در هرات می گوید که زور گویی، عدم دسترسی مناسب به اطلاعات و نداشتن مصئونیت شغلی از چالش های عمده در برابر خبرنگاران است.
چالش های که گفته او، در مواردی منجر به خشونت علیه این قشر نیز شده اند.
محسن کریمی یکی دیگر از خبرنگاران در هرات، از نهاد های حکومتی می خواهد تا عاملان خشونت علیه خبرنگاران را به نهاد های عدلی و قضایی معرفی کنند.
اداره محلی هرات هم وجود چالش ها در برابر خبرنگاران را تایید می کند.
مونسه حسنزاده، معاون امور فرهنگی و اجتماعی والی هرات می گوید که معافیت از مجازات عاملان خشونت علیه خبرنگاران یکی از چالش های جدی در برابر حرفه ی خبرنگاریست.
او می گوید که تلاش های اداره محلی در این زمینه نسبی بوده است
همه ساله و در برنامه های گوناگون، از چالش موارد خشونت علیه خبرنگاران در کشور سخن گفته می شود.
اما آنچه نگران کننده عنوان می شود، عدم رسیدگی به مناسب به پرونده های خشونت علیه خبرنگاران در کشور است.
چیزی که سبب شده همه ساله، آمار خشونت علیه خبرنگاران در کشور، نسبت به سال قبل آن افزایش را نشان دهد
بیشتر بخوانید:
- کاهش ۷ درصدی خشونت علیه زنان در هرات
- پلیس بادغیس برای جلوگیری از خشونت علیه زنان برنامه آگاهی دهی ترتیب داده است
- افزایش خشونت عیله زنان در بادغیس و زنانی که تاوان میدهند
- نگرانی فعالان مدنی فراه از افزایش خشونت علیه زنان

ثبت ۲۰ مورد خشونت در ۶ ماه نخست سال میلادی در حوزه غرب کشور
