سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران دستگیری هیرویاسو کوبایاشی، سفیر جاپان در تهران را تأیید نکرد.
بهرام قاسمی دراولین نشست مطبوعاتی خود در این‌باره گفت:‌ “تا آن‌جا که اطلاع داریم سوء تفاهمی برای دقایقی پیش آمده است”.
او گفت سفیر جاپان به دلیل این‌که کارت‌ وی همراهش نبوده مورد سئوال قرار گرفته است.
به‌ گفته سخنگوی وزارت خارجه ایران فرد همراه سفیر با این وزارتخانه تماس گرفته و پس از آگاهی وزارت خارجه با توجه به مصونیت‌های دیپلماتیکی پیگیری‌های لازم در مورد سفیرجاپان انجام شده و مسأله حل شده است.
خبرگزاری کیودو جاپان روز یکشنبه اعلام کرد سفارت جاپان در تهران گفته است که هیرویاسو کوبایاشی، سفیر این کشور در تهران در تاریخ ۹ ثور در یک مراسم مهمانی با حضور دیپلمات‌های خارجی که در آن مشروبات الکلی مصرف می‌شد به مدت چند ساعت بازداشت شده بود.
سفارت جاپان گفت در همان زمان نسبت به این بازداشت به شکل رسمی به وزارت امور خارجه ایران اعتراض کرده است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: