تلفات سنگین نیروهای دولتی در بلخ؛ ۵۰ نیروی ارتش کشته و زخمی شدند
گزارشها از پایگاه ۲۰۹ شاهین در ولایت بلخ میرساند که در نتیجه حمله گروهی مهاجمان طالبان در این پایگاه ارتش، دستکم ۵۰ نیروی دولتی کشته و زخمی شدهاند.
مقامهای امنیتی در بلخ گفتهاند که طالبان مسلح دیروز(جمعه) به پایگاه ۲۰۹ ارتش در زون شمال در ولسوالی “دهدادی” این ولایت هجوم آوردهاند.
در این میان، جان توماس، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا گفته است که این حمله طالبان مسلح احتمالاً جان بیش از ۵۰ نفر را گرفته است.
طالبان با نشر اعلامیه، مسئولیت این حمله مرگبار را به دوش گرفتهاند.
با این وجود، این حمله طالبان با موج شدید انتقادها در افغانستان و جهان مواجه شده است. عبدالله عبدالله، رییس اجراییه و جنرال جان نیکلسون، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان، این حمله را “بزدلانه” توصیف کردهاند.

تلفات سنگین نیروهای دولتی در بلخ؛ ۵۰ نیروی ارتش کشته و زخمی شدند