مسئولان بلند پایه زون غرب کشور در سفر به ولایت فراه از نیروهای امنیتی این ولایت که در مقابل پیکار جویان طالب جنگیده اند تقدیر کردند.

 

«نور الله قادری» فرمانده پایگاه ۲۰۷ ارتش در مراسم تقدیر از نیروهای امنیتی و دفاعی گفته اند که حمله پیکار جویان طالب به شهر فراه یک برنامه کامل و طرح ریزی شده بود.

آقای قادری بیان داشت که کشورهای همسایه به دست داشتند حمایت پیکار جویان طالب دست دارند.

فرمانده پایگاه ۲۰۷ ارتش اذعان داشت که کشورهای همسایه به گونه مشترک در این ولایت پیکار جویان طالب را حمایت می‌کنند و امنیت ولایات غرب افغانستان را با چالش روبرو می‌کنند.

در همین حال اعضای شورای ولایتی فراه از جان فشانی نیروهای امنیتی در مقابل پیکار جویان طالب ابراز قدردانی کردند.

«دادالله قانع» عضو شورای ولایتی فراه به تلویزیون چکاد گفت که بعضی از افراد برای بدست آوردن منافع شان به منظور ساخته نشدن بند بخش آباد با کشورهای همسایه همکاری می‌کنند.

وی افزود که فراه از جمله ولایات فراموش شده کشور است که همواره با نبرهای سنگینی مواجه بوده اما حکومت با دانستن این موضوع گامی برای بهتر شدن اوضاع امنیتی این ولایت انجام نداده است.

قانع اظهار کرد که پیشترفت پروژه‌های زیربنایی و ترقی یک منطقه وابسته به تامین امنیت است، زمانیکه امنیت تامین باشد زمینه برای کارهای انکشافی نیز فراهم است.

از سویی هم مسئولان در زون ۶۰۶ انصار جنگ کنونی در کشور را پلان ریزی شده از بیرون از کشور می‌دانند.

«محمد جمعه عدیل» فرمانده پلیس زون ۶۰۶ انصار تاکید می‌کند که پیروزی از آن نیروهای امنیتی و مردم افغانستان خواهد بود.

با این همه مسئولان در فرماندهی پلیس فراه از کمبود امکانات و تجهیزات برای نیروهای امنیتی در این ولایت سخن می‌زنند.

«فضل احمد شیرزاد» فرمانده پلیس فراه می‌گوید که نیرهای پلیس به دلیل کمبود تجهیزات و امکانات پاسگاه‌های شان را به نیروهای ارتش واگذار کرده اند.

این گفته‌ها در حالی بیان شده است که چندی قبل وزیر دفاع کشور و ژنرال نیکلسون فرمانده نیروهای حمایت قاطع ایران را متهم کردند که پیکار جویان طالب در افغانستان را حمایت می‌کند، اما والی فراه مداخله ایران در این ولایت را رد می‌کند.

 

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :