برگزاری گفتمان ” مشارکت مدنی افغانستان برای حکومت داری خوب” در هرات
برنامه ای تحت نام “مشارکت مدنی افغانستان برای حکومت داری خوب ” در هرات برگزار شد.
مسوولان برگزاری برنامه “گفتمان ولایتی” می گویند که مشکلات خدماتی که ساکنان این ولایت با آن مواجه هستند با مقامات حکومتی شریک ساخته شده است تا برای رفع این مشکل برنامه هایی را روی دست بگیرند.
جواد عمید یک تن از فعال مدنی در هرات می گوید که برنامه های برای رفع مشکلات خدمات عامه درمناطق و ولسوالی های این ولایت ایجاد شده است .
به گفته وی دلیل ایجاد فاصله بین مردم و حکومت را عدم دسترسی به اطلاعات و موجودیت فساد اداری در بعضی از ادارات می داند.
همچان اداره شهرداری هرات از خدمات رسانی برای ساکنان این ولایت سخن می زند.
مرجان جاوید غوریانی سرپرست معاون شهرداری هرات می گوید که با امکاناتی که در این اداره وجود دارد تلاش می کند که در بخش خدمات رسانی با ساکنان این ولایت همکاری هایی داشته باشد.
شماری از ساکنان این ولایت می گویند که برگزاری این چنین برنامه ها تا حدی می تواند مشکلات آنان را در زمینه خدمات رسانی بهبود بخشد.
احمد رفیع عبداللهی یک تن ازساکنان هرات می گوید که هماهنگی بین مردم و نهاد های مدنی باعث بهبود وضعیت بعضی از ادارات حکومتی می باشد.
سید نعیم احراری یکی دیگر از ساکنان هرات می گوید که خدماتی که به ولایت هرات داده می شود قناعت بخش نیست وباید مرکز توجه بیشتری را به این ولایت داشته باشد.
همواره نهادهای مدنی و شهروندان از آنچه کم توجهی حکومت به هرات می خوانند انتقاد می کنند
دیده شود که با راه اندازی این برنامه ها و انعکاس چالش ها از طریق رسانه ها حکومت مرکزی چه تلاشی را برای رفع فاصله بین حکومت و مردم خواهد نمود
بیشتر بخوانید:
- برگزاری گفتمان امانت داری در بخش عدلی و قضایی در هرات
- گفتمانی تحت نام جوانان و تروریزم در هرات راه اندازی شد
- گفتمان خودکشی در هرات برگزار شد
- هیئتی از عالمان دینی افغانستان به پاکستان سفر کرد

برگزاری گفتمان ” مشارکت مدنی افغانستان برای حکومت داری خوب” در هرات
