ایران گزارش وزارت خارجه بریتانیا را بی اساس خواند
ستاد حقوق بشر ایران روزگذشته با دفاع از ادامه اعدام ها در ایران، گزارش وزارت خارجه بریتانیا در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران را بی اساس توصیف کرد.
وزارت خارجه بریتانیا حدود یک ماه پیش با انتقاد از اجرای احکام اعدام در ایران اعلام کرد که وضعیت حقوق بشر در ایران از بسیاری جهات بدتر شده است.
در گزارش وزارت خارجه بریتانیا همچنین به ادامه برخورد با شبکه های اجتماعی، آزار و اذیت پیروان مذاهب و اقلیت های دینی، نابرابری بین زنان و مردان، شرایط زندان ها و بازداشت صدها تن از مدافعان حقوق بشر و فعالان سیاسی در ایران اشاره شده بود.
در مقابل، ستاد حقوق بشر ایران، از شرایط زندان ها و زندانیان و وضعیت زنان و اقلیت های دینی دفاع کرد و گفت: ۹۳ درصد اعدام ها مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر است.
این ستاد همچنین گفته است در کشور آزادی بیان وجود دارد و مردم به گفته این ستاد، به بسیاری از سایت ها و شبکه های اجتماعی دسترسی دارند.