اوباما: آمریکا دوقطبی نشده است
باراک اوباما رییسجمهور آمریکا در سفری که در نشست ناتو به لهستان داشت بیان کرد که کشورش “آنطور که دیگران میگویند دوقطبی نشده است “.
آقای اوباما این سخنان را در حالی گفت که منتقدان کاخ سفید ادعا کردند که آمریکا در روزهای اخیر با کشته شدن دو سیاهپوست از سوی مأموران پولیس و سپس کشته شدن پنج مأمور پولیس به دست یک کهنه سرباز سیاهپوست در دالاس تگزاس آمریکا؛ این کشور را به دودستگی نژادی دهههای ۵۰ و ۶۰ میلادی برگشتانده است.
آقای اوباما از رویدادی که در دالاس اتفاق افتاد عصبانی بوده و میگوید: ” همه اقشار آمریکا با هر نژاد و سابقه قومی در راهپیمایی اعتراضی جهت کشته شدن دو سیاهپوست درنتیجه تیراندازی پولیس شرکت کردند”.
در همین حال آقای اوباما اعلام کرد که برای شرکت در مراسم بزرگداشت مأموران پولیس دالاس؛ سفرش را به اروپا کوتاه خواهم کرد.
هزاران نفر در آمریکا طی چند روز گذشته با شرکت در راهپیماییهای مختلف به تیراندازی پولیس به دو مرد سیاهپوست در ایالتهای لوئیزیانا و مینهسوتا اعتراض کردهاند.