افغانستان تیم کریکت ایرلند را شکست داد
تیم ملی کریکت افغانستان در دومین رقابت یک روزۀ ۵۰ اووره با تیم ایرلند، توانست به تفاوت ۳۹ دوش پیروز شود.
آبی پوشان افغان نخست به میدان رفتند و در ۴۹.۲ اورر تعیین شده، با از دست دادن تمام بازیکنان خود، به کسب ۲۵۰ دوش موفق شدند.
هدف ۲۵۱ دوش، برای تیم ایرلند با توجه به خط بالنگ افغانستان، هدف دشواری پنداشته می شد و خط بالند افغانستان نیز بسا بهتر از گذشته درخشید.
در خط بیتنگ افغانستان، محمد شهزاد ۶۶ دوش کسب کرد که به تعقیب وی نجیب الله ځدران پس از گرفتن ۵۹ دوش از میدان خارج شد. باقی بازیکنان افغانستان مانند جاوید احمدی ۲۹ و سمع الله شینواری با گرفتن ۲۴ دوش، نقش خوبی را در تعیین هدف ۲۵۱ دوش به تیم کارکشتۀ مانند ایرلند بازی کردند.
آنچه از دید کارشناسان کریکت، در خط بیتنگ افغانستان قابل توجه و چشمگیر بود “حوصله مندی و حفظ وکت در ۱۵ اوور نخست بازی”می باشد که تیم ایرلند را نگران کرده بود.
اما در اوور ۱۵.۵، جاوید احمدی ویکت خود را از دست داد که فکر می شد ممکن سایر بازیکنان افغانستان نیز یکی پی دیگری از میدان بیرون شوند. برخلاف در وکت سوم، شهزاد احمدی و رحمت شاه مشارکت خوبی را تا اوور ۲۶ م ایجاد کردند و به کسب ۱۱۴ دوش دیگر موفق گردیدند.
از تیم ایرلند، مک کارتی، موفق شد چهار بازیکن تیم ملی کریکت افغانستان را از میدان بیرون کند اما در ۹.۲ اوور ۵۹ دوش داد.
ایرلند می بایست هدف ۲۵۱ دوش را در ۵۰ اوور پوره می کرد. دو بازیکن نخست خط بیتنگ ایرلند خوب درخشیدند و توانستند وکت های خود را تا اوور ۱۴.۱ حفظ کرده ۷۱ دوش را برای ایرلند کسب نمایند.
اما پورتر فیلد، بازیکن خط نخست بیتنگ ایرلند پس از کسب ۲۵ دوش با توپ زنی محمد نبی از میدان بیرون شد.
بیشترین دوش را در میان بازیکنان تیم ایرلند ای سی جویس کسب کرد که موفق به گرفتن ۶۲ دوش شد. پس از آن براین به کسب ۳۵ دوش موفق شد و با توپ راشد خان از میدان خارج گردید.
ایرلندی ها به عنوان تیم میزبان نتوانستند هدف ۲۵۱ دوش را پوره کنند و تمامی آنان در اوور ۴۸.۲ از میدان خارج شدند.
نخستین رقابت یک روزۀ کریکت میان افغانستان و ایرلند که قرار بود روز یکشنبه برگزار شود، به خاطر باران آغاز نشد و بدون نتیجه پایان یافت.
قرار است افغانستان سه رقابت دیگر یک روزۀ ۵۰ اووره نیز با ایرلند داشته باشد که بازی بعدی این دو تیم در ۱۴، ۱۷ و ۱۹م جولای برگزار می گردد.