شماری از زنان ولایت هرات روز سه شنبه ۵ سرطان با برپایی همایشی، حمایت شان را از طرح آتش بس و صلح در کشور اعلام کردند.

 

«فروزان امیری» یکی از اشتراک کنندگان این همایش به تلویزیون چکاد گفت که مردم افغانستان بخصوص قشر زنان که بیشتر از دیگران رنج دیده اند از جنگ خسته شده و خواهان صلح هستند.

وی افزود که با اشتراک در این همایش می‌خواهد به مردم نشان دهد که زنان نیز در برنامه‌های صلح سهم می‌گیرند و خواهان صلح در کشور هستند.

امیری خاطرنشان ساخت که دولت مرکزی نباید آتش بس یک طرفه اعلام کند.

شماری از زنان اشتراک کننده در این همایش بر این باور هستند تا آتش بس بیشتر از اینکه صلح را در پی داشته باشد جنگ را در کشور شدت بخشید.

در همین حال فعالان حقوق زن در هرات که در این همایش اشتراک کرده بودند می‌گویند که آوردن صلح بدون هیچ راهبرد معقول قابل قبول نخواهد بود.

«ثریا پاکزاد» یکی از فعالین حقوق زن در ولایت هرات گفت که صلح یکی از آرزوهای مشترک مردم کشور است، از این رو زنان نیز در کنار مردان در برنامه‌های صلح سهم می‌گیرند.

«حسینه نیکزاد» دیگر از فعالین حقوق زن گفت که زنان انتظار دارند تا پیکار جویان طالب و حکومت به یک آتش بس دوامدار روی آورند تا مذاکرات صلح به موفقیت بیانجامد.

در عین حال مسئولان اداره محلی هرات می‌گویند که زنان در ولایت هرات این بار نیز حمایت شان را از پروسه صلح و آتش بس حکومت اعلام کردند.

«مونسه حسن زاده» معاون اجتماعی والی هرات از پیکار جویان طالب خواست تا از جنگ و خونریزی دست کشیده به روند صلح یکجا شوند.

این همایش در حالی راه اندازی شده است که حکومت وحدت ملی از ۲۷ ماه رمضان تا ۵ عید را با پیکار جویان طالب آتش بس اعلام کرد اما گروه پیکار جویان طالب تنها سه روز عید را آتش بس اعلام کرده و سپس دست به ادامه حملات شان زدند.

 

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :