براساس گزارش‌های منتشر شده به نقل از مقام‌های ارشد آمریکایی، ایالات متحده در مرز توافقی جامع با پیکارجویان طالب قرار دارد.

 

زلمی خلیل‌زاد فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان روز گذشته اعلام کرد که مذاکرات دور هفتم به پایان رسیده و او پس از سفر به چین برای ارائه گزارش به واشنگتن بازمی‌گردد.

بر همین اساس خبرگزاری رویترز گزارش داده است؛ ایالات متحده پس از گزارش زلمی خلیل‌زاد و مشورت میان مقام‌های ارشد این کشور، بیانیه‌ای پیرامون مذاکرات با طالبان منتشر خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی گفته است؛ دور هفتم مذاکرات میان آمریکا و پیکارجویان طالب موثر خوانده شده و دو طرف به توافق‌های خوبی رسیده‌اند.

بر همین اساس آمریکا طبق این توافق همه جانبه نیروهای نظامی خود را از خاک افغانستان خارج کرده و پیکارجویان طالب نیز تضمین داده‌اند تا افغانستان مرکز عملیات تروریستان بین‌المللی نباشد.

در همین رابطه سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی پیکارجویان طالب در قطر نیز روز گذشته چهارشنبه (۱۹ سرطان) در توییتر نگاشت؛ مذاکرات به صورت موقتی متوقف شده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد؛ برای اینکه هیئت آمریکایی و پیکارجویان طالب با رهبران خود مشورت کنند چند روزی گفت‌وگو نخواهند داشت اما مجددا در آینده‌ای نزدیک این مذاکرات از سر گرفته می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

 

آمریکا و پیکارجویان طالب در یک قدمی رسیدن به توافقی جامع

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: