در پی قریب‌الوقوع بودن افشای اسناد ۱۱ سپتامبر از سوی دولت آمریکا، سفارت عربستان در واشنگتن برای پیشگیری از نتایج حاصل از آن٬ به وضعیت آماده‌باش درآمد.
«نائل الجبیر» مدیر اداره رسانه‌ها و امور کنگره در سفارت عربستان در واشنگتن اعلام کرد که انتظار می‌رود سند ۲۸ صفحه‌ای آمریکا در مورد حوادث ۱۱ سپتامبر که مدت‌هاست صحبت آن مطرح بوده و بخشی از آن در مورد نقش ادعایی دولت سعودی در این حوادث است، به‌زودی منتشر شود.
این در حالی است که دولت آمریکا سند موسوم به «فایل ۱۷« را روز شنبه منتشر کرد که در آن اسامی بیش از ۳۰ فرد مرتبط با عوامل حوادث ۱۱ سپتامبر ذکرشده است و این اسناد گوشه‌ای از ارتباطات خاندان سعودی با حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج‌های تجارت جهانی نیویورک را به تصویر می‌کشد.
نکته قابل‌توجه اینکه عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان پیش‌ازاین آمریکا را تهدید کرده بود که در صورت افشای این اسناد، سرمایه‌های کشورش را از آمریکا خارج خواهد کرد.
این تهدید سعودی‌ها که با وعده‌ووعیدهایی نیز همراه بود٬ زمان افشای این اسناد از سوی آمریکا را چندمرحله‌ای کرد و آن را به تأخیر انداخت اما دولت آمریکا روز گذشته بخشی از این اسناد را فاش کرد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: