به اساس گفته‌های مسئولان وزارت داخله آلمان، ۱۵ پناهجوی افغان از این کشور اخراج شده‌اند.
بر بنیاد گزارش‌ رسانه‌های آلمانی، هواپیمای حامل این پناهجویان از میدان هوایی مونشن آلمان برخواسته است.
به گفتۀ مسئولان وزارت داخله آلمان، برخی از این افراد به جرائم گوناگون در این کشور دست داشته‌اند و به همین دلیل از آلمان اخراج شده‌اند.
در این میان، شورای مهاجران آلمان در واکنش به این اقدام دولت آلمان، دست به راهپیمایی اعتراضی زده‌اند.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های آلمانی دو بار اقدام به اخراج پناهجویان افغان کرده‌اند و قرار است دور سوم اخراج پناهجویان نیز به زودی آغاز شود.
با این وجود، بارها نهادهای مدافع حقوق بشری، از دولت آلمان خواسته‌اند که به دلیل خراب بودن وضعیت امنیتی افغانستان، اخراج پناهجویان را به تاخیر بی‌اندازد، اما ظاهراً آلمان به گفته‌های این مدافعان اعتنایی نکرده است.

 

آلمان همچنان به اخراج پناهجویان افغان ادامه می‌دهد

آلمان همچنان به اخراج پناهجویان افغان ادامه می‌دهد

این مطلب را به اشتراک بگذارید: