کشته شدن حداقل ۱۰ نفر در کلیسا در لاهور پاکستان
دو انفجار در لاهور پاکستان تعدادی کشته و مجروح بر جای گذاشت.
به گفته رسانههای محلی حداقل ۱۰ نفربر اثر انفجار در نزدیکی دو کلیسا در منطقه مسیحی نشین “یوحنا آباد” کشته و دستکم ۵۰ نفر مجروح شدهاند.
مقامات پلیس میگویند که نیروهای پلیس وامداد به محل حادثه رفتهاند.
انفجار در ساعات پر رفتوآمد روز و هنگامیکه بسیاری برای انجام مراسم روز یکشنبه به کلیسا رفتهاند صورت گرفته است.
گزارشها حاکی است که گروه “جماعت الحرار” مسئولیت این حمله را برعهدهگرفته است.
برخی از شاهدان میگویند که بمبگذاران انتحاری مسئول این حمله بودهاند، اما مقامات پلیس در این خصوص هنوز اظهارنظری نکردهاند. لاهور مرکز ایالت پنجاب است.
گزارشها حاکی است که تعدادی از مردم در محل انفجار تجمع کرده و به فقدان امنیت اعتراض میکنند. در همین رابطه اخبار حاکی است که مردم خشمگین به یک نفر که مظنون به دست داشتن در انفجارها بوده است، حمله کردهاند.
مسیحیان ۲ درصد جمعیت حدود ۱۸۰ میلیونی پاکستان را تشکیل میدهند.
در حملهای به یک کلیسا در شهر پیشاور، در سال ۲۰۱۳ میلادی دستکم ۸۰ نفر کشته شدند.