بسیاری از افراد به این اعتقاد ندارند که اخلاق آدم‌ها شاید موجب طول عمر آن‌ها شود در ادامه جزئیات بیشتر خصوصیات شخصیتی که باعث طول عمر می شود را در سایت سماتک خواهید خواند با ما همراه باشید.
چون این رفتارها باعث نوعی راحتی خیال در افراد شده و باعث می شود آن‌ها به آرامی زندگی نمایند ریسک کردن در زندگی موجب می شود که افراد دچار استرس شده و اضطراب و استرس عمر انسان ها را کاهش می دهد و یا برخی از اخلاق‌های نا به هنجار در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد بشر همواره به دنبال جاودانگی بوده و زمانیکه به این رویای دیرین خود دست پیدا نمی کند آرام نگرفته و به دنبال یافتن راهکارهایی برای طولانی تر کردن عمر می گردد. اگر برخوردتان با دیگران دوستانه است، با اتفاقات راحت تر برخورد می کنید و از ثبات عاطفی خوبی نیز برخوردار هستید، دانشمندان در ارتباط با طولانی تر شدن عمرتان، خبرهای خوبی برای تان دارند.

پژوهش ها و مطالعات فراوان انجام پذیرفته در میان افراد کهنسال نشان می دهد که برخی از خصوصیات شخصیتی در آنها به طولانی تر شدن عمرشان منجر می گردد. اگر شما نیز علاقمند هستید که بدانید این خصوصیات شخصیتی در خود و یا اطرافیان تان وجود دارند، از یکی از دوستان تان بخواهید که در خواندن این نوشته شما را همراهی کند تا با اطمینان بیشتری دریابید که آیا این موارد در مورد شما نیز صادق هستند. این ۵ مورد را با هم مرور می کنیم:

 

چگونه خصوصیات شخصیتی باعث طول عمر می‌شود؟

چگونه خصوصیات شخصیتی باعث طول عمر می‌شود؟

با وجدان بودن
مطالعه انجام پذیرفته در این زمینه به مدت ۷۵ سال به طول انجامید و افراد شرکت کننده زمانی که حدود ۲۵ داشتند، برای شرکت در این پژوهش ثبت نام کردند که در این میان حدود ۳۰۰ زوج به چشم می خوردند. مردانی که به گفته دوستان شان افراد باوجدان تری بودند، اگرچه ریسک های کمتری را در زندگی شان می کردند اما درستکارتر بوده و عمر طولانی تری نیز داشتند.
در این ارتباط یکی از آزمون های قدیمی روانشناسی که توسط یکی از روانشناسان به نام «ای. لوول کلی» در سال ۱۹۴۰ میلادی تهیه شده بود و متشکل از ۳۶ پرسش بود هنوز نیز مورد استفاده قرار می گیرد و در میان انبوهی دیگر از آزمون های روانشناسی در طول دهه های گذشته از اعتبار بیشتری نیز برخوردارست.
از جمله سئوالاتی که در این آزمون وجود دارند عبارتند از: «آیا فرد موردنظر، پرانرژی و سرحال است؟» و «برخورد او در ملاقات هایش با دیگران چگونه است؟»
در مطالعه سال ۲۰۰۷ پژوهشگران آمریکایی، متولدین سال های ۱۹۳۰ تا ۲۰۰۰ میلادی (۱۳۰۹ تا ۱۳۷۰ شمسی) مورد بررسی قرار گرفتند. پژوهشگران صرفنظر از جنسیت این افراد دریافتند، کسانی که در دوران کودکی و بزرگسالی خود با وجدان بوده اند، در مقایسه با سایرین عمر طولانی تری داشتند.

برخورد راحت با حوادث
یکی دیگر از عواملی که در همان مطالعه ۷۵ ساله مورد بررسی قرار گرفت، برخورد راحت تر افراد با حوادث بود که پس از فاکتور باوجدان بودن، در افزایش عمر مورد بررسی قرار گرفت. در این میان مردانی که همواره به ایده ها و نظرات جدید گوش می دادند و در مقابل دریافت مفاهیم و نظرات تازه، مقاومت کمتری از خود نشان می دادند، عمر طولانی تری داشتند.
در مطالعه دیگری که توسط دانشمندان ژاپنی و در میان افراد ۱۰۰ تا ۱۰۶ سال انجام گرفت نیز به اثبات رسید که خصوصیت برشمرده، سبب افزایش عمر می شود. در واقع علت اصلی این امر نیز تطابق خوب این افراد با حوادثی چون از دست دادن دوستان، اعضای خانواده، سلامتی و عملکردهای دیگرشان بود.

ثبات عاطفی
بررسی فاکتور احساسات، در این پژوهش ۷۵ ساله، تفاوت اندکی را در میان زنان و مردان نشان داد چرا در میان زنانی که عمر طولانی تری داشتند، ثبات عاطفی بیشتری دیده می شد. شاید یکی از دلایل بررسی این امر نیز عدم ثبات عاطفی زنان در دهه ۴۰ میلادی و در زمان شروع این پژوهش بود. بعدها این نتیجه بدست آمد که ثبات عاطفی زنان در مقایسه با مردان تاثیر بیشتری در افزایش طول عمر آنها دارد.
با انجام پژوهش های اخیر نیز این فرضیه تقویت شد. مطالعات اخیر انجام شده بر ۲۴۰۰ مرد و زن نشان داده که ثبات عاطفی تاثیر فروانی در افزایش طول عمر افراد دارد. در این مطالعه هر دو جنسیت مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه مشابهی برای هر دوی آنها بدست آمد.

روابط دوستانه با دیگران
یکی دیگر از عواملی که در همان پژوهش که ۷۵ ساله، به چالش کشیده شد، برخورد دوستانه افرد با دیگران بود که خصوصا در میان زنان مورد تجزیه و تحلیل های علمی قرار گرفت. مطالعه اخیری که در میان ۲۴۳ مرد و زن در سنین بین ۹۵ تا ۱۰۰ سال انجام پذیرفت، نشان داد، ۷۵ درصد از زنان برونگرا با روابط و برخوردهای دوستانه با دیگران، در مقایسه با سایرین عمر طولانی تری داشتند. علاوه بر این خصوصیت، عامل با وجدان بودن نیز در میان آنها به چشم می خورد.

توانایی بیان احساسات
آخرین مطالعات علمی انجام پذیرفته بر افرادی که سن آنها مابین ۹۵ تا ۱۰۰ سال بود، نشان داد، علاوه بر برونگرا بودن و برخوردهای راحت با دیگران، بیان احساسات نیز می تواند بر طول عمر تاثیر مثبتی داشته باشد.
از آنجایی که چنین فاکتوری در میان افراد مسن مورد بررسی قرار گرفت و شواهدی دال بر دارا بودن چنین خصوصیتی در دوران جوانی و در میان این افراد، وجود ندارد بنابراین شاید هنوز به مطالعات بیشتری در مورد تاثیر بیان احساسات بر طول عمر نیاز باشد.

 

چگونه خصوصیات شخصیتی باعث طول عمر می‌شود؟

چگونه خصوصیات شخصیتی باعث طول عمر می‌شود؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید: