پنتا دومین تنیسباز زن ایتالیایی پنتا قهرمان شد و اعلام بازنشستگی کرد
فینال مسابقات تنیس آزاد آمریکا در بخش زنان که بین فلاویا پنتا و روبرتا وینچی٬ هر دو از ایتالیا برگزار شد٬ با پیروزی پنتا پایان یافت.
پنتا که نفر بیست و ششم ردهبندی چهانی است٬ توانست با نتیجه دو بر صفر (۷-۶ و ۶-۲) دوست دوران کودکی و همتیمیاش در تیم ملی ایتالیا را شکست دهد و به نخستین عنوان قهرمانی خود در یک گرند اسلم دست پیدا کند.
او دومین تنیسباز زن ایتالیایی است که قهرمان یک گرند اسلم شده است.
پنتا پس از کسب عنوان قهرمانیاش اعلام کرد که قصد دارد به زودی از تنیس حرفهای خداحافظی کند.
“تصمیم بزرگی در زندگیام گرفتم. دوست دارم اینگونه از تنیس خداحافظی کنم.”
“فکر نمیکنم بتوانم پایانی بهتر از این داشته باشم.”
جایزه قهرمانی او در تنیس آزاد آمریکا ۳.۳ میلیون دلار است.
این تنیسباز ۳۳ ساله گفته است که پیش از بازنشستگی٬ تا پایان فصل بازی خواهد کرد.
پنتا با پیروزی بر پترا کویتووا، قهرمان دو دوره ویمبلدون، در یک چهارم نهایی و سیمونا هالپ، تنیسباز رومانیایی و نفر دوم ردهبندی جهانی به فینال رسیده بود.
وینچی که نفر ۴۳ ردهبندی جهانی است٬ شگفتیساز مسابقات شد. او پس از آنکه سرینا ویلیامز، نفر شماره یک جهان و قهرمان سه گرنداسلم قبلی امسال را حذف کرد٬ فینالیست شد.
در بخش مردان امشب (یکشنبه) دو نفر اول رده بندی جهانی برای کسب عنوان قهرمانی آخرین گرند اسلم فصل٬ مقابل هم قرار میگیرند.
این چهارمین بار است که راجر فدرر در فینال یک گرند اسلم مقابل نوواک جوکوویچ بازی میکند.