هیئتی به منظور بررسی پرونده ” فرمانده علیپور” به بامیان رفت
در پیوند به حکم بازداشت فرمانده علیپور و درگیریهای صورت گرفته میان نیروهای دولتی و نیروهای این فرمانده خیزش مردمی در ولایت غور، اکنون مقامهای محلی این ولایت میگویند که هیئتی برای بررسی این موضوع از سوی مرکز تعیین شده است.
عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور در گفتگو با تلویزیون چکاد میگوید که هیئت اعزامی مرکز به ولایت بامیان سفر کرده تا برای بررسی و حل این موضوع با مقامهای محلی مناطق مرکزی دیدار و گفتگو داشته باشند.
بر بنیاد اظهارات وی معاون والی غور و رییس امنیت ملی این ولایت نیز در پیوند به این موضوع به ولایت بامیان سفر کرده اند.
در همین حال مقامهای محلی ولایت غور میگویند که فرمانده علیپور به همکاری مردم این ولایت متواری شده و هم اکنون در ولایت دایکندی به سر میبرد.
طی روزهای گذشته محمد محقق و عطامحمد نور نیز در پیوند به این موضوع واکنش نشان داده و به دولت هشدار دادند که نیروهای امنیتی را از ولسوالی لعل و سر جنگل خارج کرده و از مردم این ولسوالی معذرت خواهی کنند.
امروز نیز حزب وحدت اسلامی در واکنش به این موضوع گفته که فرمانده علیپور جنایتکار نیست بلکه به مردم کمک میکند.
درکنار این عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی نیز تاکید کرده که این موضوع به گونه جدی بررسی می شود.
بیشتر بخوانید:
- طالبان بر مواضع ارتش در بزرگراه هرات _ بادغیس حمله نمودند
- هیئتی از عالمان دینی افغانستان به پاکستان سفر کرد
- هیئتی به هدف بررسی اعتراضها به نیمروز اعزام شد
- وضعیت امنیتی فراه؛ زیر ذره بین هیئت پایگاه ۲۰۷ ظفر

هیئتی به منظور بررسی پرونده ” فرمانده علیپور” به بامیان رفت
