نگرانی “واسا” از عدم حمایت مناسب شماری از ادارات دولتی از زنان
موسسه خدمات اجتماعی زنان یا “واسا” از عدم حمایت مناسب ادارات و دفاتر دولتی از زنان کارمند در ساحه کار، ابراز نگرانی میکند.
سید عبدالواسع سیدی، مسوول موسسه واسا در هرات، امیدوار است که مسوولان ادارات دولتی با حمایت بیشتر از بانوان، زمینه مصوونیت شغلی بهتری را برای این قشر در محیط کاری فراهم سازند.
خشونت های کلامی ، خشونت های کاری، ممنوعیت از آموزش و خشونت اقتصادی، نمونه های از مشکلاتی است که زنان در محیط کاری با آن رو به رو هستند.
اما شماری از فعالین مدنی میگویند که برگزاری چنین برنامه هایی هیچ موثریتی در پی ندارد.
به باور آنان حکومت، سهم زنان را پایمال میکند و تا کنون هیچ کار بنیادی را برای توسعه کاری زنان در جامعه انجام نداده است.
شماری از زنان روزانه شاهد برخوردهای نادرست در محیط کاری خود هستند.
موضوعی که نگرانی مسوولان کمیسیون منع خشونت علیه زنان را بر انگیخته است.
زهرا رحمانی، مشاور حقوقی کمیسیون منع خشونت علیه زنان در هرات میگوید که عدم آگاهی مناسب شماری از مسوولان اداره ها از فرهنگ محیط کاری، سبب چالش های جدی برای خانم ها شده است.
یکی از چالش های که سبب شده تا حضور زنان در اداره های مختلف کمرنگ گزارش شود، عدم مصئونیت شغلی مناسب در محیط کار شماری از اداره ها عنوان شده است.
چیزی که اکنون موسسه واسا در هرات همزمان با کمپاین ۱۵ روزه محو خشونت علیه زنان در هرات به دنبال برطرفی آن آستین بالا زده است.
بیشتر بخوانید:
- کارمندان جدیدالتقرر ادارات هرات آموزش داده میشوند
- پایان مسابقات بسکتبال میان شش مکتب دخترانه در هرات
- مسابقات بسکتبال بین مکاتب دخترانه هرات با قهرمانی گوهرشاد بیگم پایان یافت
- احتمال تبانی گسترده در سطح عالی در مسابقات تنیس

نگرانی “واسا” از عدم حمایت مناسب شماری از ادارات دولتی از زنان
