سخنگوی وزارت مالیه کشور در سفری که به هرات داشت در جمع شماری از مردم، فعالان مدنی و رسانه ها، از کارکرد این وزارت در عرصه تطبیق قانون مالیاتی معلومات ارائه نمود.
اجمل حمید عبدالرحیم‌زی، سخنگوی وزارت مالیه کشور در این نشست گفته است این وزارت در تلاش است که قانون مالیاتی را به گونه یکسان بالای عموم تطیبق کند.
آقای عبدالرحیم‌زی، با آنکه فساد در ارگان‌های سکتوری و عایداتی را رد نکرد افزود: ” این وزارت در تلاش این است که به گونه جدی این مسئله را پیگیری نماید و سکتور های عایداتی را از فساد پاک کند”.
در همین حال، میرویس حبیب زاده، مستوفی هرات که در این نشست حضور داشت آماری از عواید این اداره در سال جاری ارائه نمود.
به گفته مستوفی هرات این اداره در سال ۱۳۹۵، ۲ میلیارد و ۹۸۹ میلیون افغانی عواید داشته که بیانگر افزایش ۱۹ درصدی این میزان عایدات نسبت به سال قبل می‌باشد.
با این حال، شماری از افرادی که در این نشست حضور داشتند از این که همیشه قانون مالیاتی تنها بالای هرات تطبیق میشود به پا خواسته و در اعتراض به تطبیق این قانون در این ولایت شدیدا انتقاد کردند.
این در حالیست که همواره مردم هرات، مقامات حکومتی را در زمینه تطبیق قانون مالیاتی بر این ولایت مورد انتقاد شدید خود قرار داده اند.
با این وضعیت دیده شود که پس از این نشست چه تحولی در زمینه قانون مالیات بر عایدات رونما خواهد شد.

 

نگرانی‌ها از تطبیق قوانین دوگانه مالی در هرات

نگرانی‌ها از تطبیق قوانین دوگانه مالی در هرات

این مطلب را به اشتراک بگذارید: