کشته شدن ۲۰ کارگر در ایالت بلوچستان پاکستان
مردان مسلح با حمله به یک اردوگاه متعلق به کارگران ساختمانی در ایالت بلوچستان پاکستان ۲۰ نفر از آنها را کشتند.
رییس پلیس منطقهای آن ایالت گفته است که این کارگران درزمانی که در خواب بودند، به ضرب گلوله کشته شدند. آنها در پروژه ساخت یک پل شرکت داشتند.
او گفت مهاجمان پیش از شلیک گلوله، مشخص کرده بودند که کدامیک از این کارگران اهل ایالت بلوچستان نیستند و از مناطق دیگر آمدهاند.
بیشتر این کارگران از ایالت پنجاب هستند.
کارگرانی که از دیگر مناطق پاکستان برای کار به ایالت بلوچستان مهاجرت میکنند، بهطور مکرر قربانی اینگونه حملات هستند.
رییس پلیس منطقه گفته است مهاجمان ناشناس با موتورسیکلت فرار کردند.
گروه “جبهه آزادیبخش بلوچستان” که از گروههای جداییطلب است، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.
یکی از سخنگویان این گروه در گزارشی گفت هدف آنها در این حمله، ارتش پاکستان و نیز افرادی که برای پروژههای ساختمانی این ارتش کار میکنند، بود.
پیکارجویان این گروه ارتش پاکستان را به شکنجه ملیگرایان بلوچ متهم میکنند اما ارتش میگوید برای یکپارچه نگهداشتن کشور نبرد میکند.
ایالت بلوچستان پاکستان از سالها قبل صحنه یک شورش جداییطلبانه است.