نیروهای آمریکایی در عراق و یمن افزایش پیدا می کنند
جنرال «جوزف ووتل» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در مصاحبه اختصاصی با رویترز گفت، این احتمال وجود دارد برای مبارزه با گروه القاعده نیروهای آمریکایی بیشتری به یمن فرستاده شود.
این فرمانده ارشد آمریکایی از ارائه شمار نیروهایی که قرار است به کشور یمن اعزام شوند خودداری کرد و افزود، برای مصون ماندن نیروهای آمریکایی از هرگونه حمله احتمالی و بالا بردن میزان موفقیت عملیات این نیروها، محل استقرار آنها نیز مخفی خواهد ماند.
همچنین این فرمانده ارشد آمریکایی درمصاحبه با رویترز از افزایش احتمالی تعداد نظامیان این کشور در عراق برای مبارزه با گروه داعش، بیشتر از آنچه که چند روز پیش از اعزام آنها به عراق تایید شد، خبر داد.
در هفته گذشته دولت آمریکا موافقت خود را برای اعزام ۵۶۰ نظامی به عراق برای کمک به نیروهای نظامی عراقی بمنظور آزاد سازی موصل دومین شهر بزرگ این کشور خبر داد.
قرار است اکثر این نیروها به پایگاه هوایی «القیاره» که هفته پیش به دست ارتش عراق بازپس گرفته شد، مستقر شوند.