رئیس جمهور غنی با پیکارجویان طالب آتش بس ۳ ماهه اعلام کرد
«محمداشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان، از امروز دوشنبه ۲۹ اسد، تا روز میلاد پیامبر اسلام (ص) با گروه پیکارجویان طالب آتش بس اعلام کرد.
رئیس جمهور کشور شام روز گذشته از طریق ویدیو کنفرانس با مقامهای محلی و امنیتی ۳۴ ولایت کشور مشوره نموده، سپس آغاز آتش بس را سر از امروز دوشنبه تا روز میلاد پیامبر اسلام (ص) با گروه پیکارجویان طالب اعلام کرد.
در این ویدیو کنفرانس، «محمد آصف رحیمی» والی هرات به نمایندگی از والیان، «محمد زمان وزیری» به نمایندگی از کارمندان ارتش ملی، « داوود تره خیل» به نمایندگی از کارمندان پلیس ملی، صحبت کرده و از اعلان آتش بس حکومت حمایت کردند.
آنان از ابتکار رئیس جمهور مبنی بر پروسۀ صلح و آتش بس استقبال نمودند و اطمینان دادند که به خاطر مدیریت آتشبس، آمادگی کامل دارند.
آقای غنی تصریح کرد که این آتش بس مشروط است و تا هر مدتیکه پیکارجویان طالب به آن متعهد باشند، آتشبس ادامه خواهد داشت.
بیشتر بخوانید:
- خرسندی ساکنان و فعالان مدنی هرات از اعلام احتمالی آتش بس
- پلیس بادغیس: طالبان در روزهای آتش بس، اجازه ورود به داخل شهر را بصورت گروهی ندارند
- حمایت ساکنان فراه از طرح آتش بس حکومت
- آتش بس یک جانبه تا اکنون ۵۰ نیروی امنیتی را بکام مرگ فرستاده است

رئیس جمهور غنی با پیکارجویان طالب آتش بس ۳ ماهه اعلام کرد
