تجلیل از ۲۹ حمل در هرات
شمار زیادی از مجاهدان، فرهنگیان و علما، از ۲۹ حمل سالروز ورود مجاهدین به شهر هرات و شکست ارتش سرخ، در این شهر تجلیل به عمل آوردند.
در این همایش «محمد اسماعیل خان» یکی از فرماندهان پیشین جهادی در هرات از حکومت خواست تا از توانایی مجاهدین برای دفاع از افغانستان استفاده نمایند.
این فرمانده جهادی از مردم هرات میخواهد تا در روند ثبت نام رای دهندگان اشتراک نموده و در انتخابات حضور یابند.
با این حال «احمدعلی قول دروازی» دیگر از فرمانده پیشین جهادی گفت که فعالیتهای کشورهای خارجی در افغانستان بیمورد است و باید از دخالت به مسائل مربوط باه کشور دست بکشند.
در همین حال، تعدادی از جهادیان که در این محفل حضور داشتند بر این عقیده اند که مجاهدین واقعی که برای وطن و ملت در برابر دشمنان جنگیدند، امروزه در بدترین شرایط اقتصادی زندگی میکنند و دولت هیچگاه به آنان توجه نکرده است.
گفته میشود که تصرف شهر هرات سرآغازی برای فروپاشی و خروج حکومت وقت و ایجاد دولت مجاهدین در افغانستان گردید.
بیشتر بخوانید:
- تجلیل از روز جهانی آب در هرات
- تجلیل از روز دهقان در هرات
- تجلیل از بهار با برگزاری برنامههای نوروزی در هرات
- تجلیل از روز خبرنگار در هرات

تجلیل از ۲۹ حمل در هرات
