کاهش تلفات غیر نظامیان در نتیجه جنگ در کشور نسبت به ماه گذشته میلادی
گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی اعلام کرده که تسریع تلاشها برای رسیدن به صلح، سبب شده تا تلفات غیرنظامیان در نتیجهی جنگ و درگیریها در کشورکاهش یابد.
در گزارش این نهاد که امروز منتشر شده، آمده که به دنبال تسریع تلاشها برای رسیدن به صلح در کشور، تلفات غیرنظامیان در ماه گذشته میلادی در مقایسه به ماه «اکتوبر» حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.
در این گزارش گفته شده که در ماه نوامبر سال جاری میلادی ۲۱۳ غیرنظامی در کشور کشته و ۲۱۲ غیرنظامی دیگر زخمی شدهاند.
اما در ماه اکتوبر تنها ۲۷۳ غیرنظامی در نتیجهی جنگ و درگیریها کشته و ۵۵۰ غیرنظامی دیگر زخمی شدهبودند.
بر اساس این گزارش، بیشترین تلفات غیرنظامیان در ماه نوامبر در حملات انتحاری در کابل و حملات هوایی نیروهای خارجی در ولایت هلمند به ثبت رسیده است.
بیشتر بخوانید:
- نگرانی ساکنان هرات از عدم توجه به جان غیر نظامیان توسط پیکارجویان طالب
- نگرانی نهادهای حقوق بشری از افزایش تلفات غیر نظامیان در افغانستان
- کاهش تلفات غیر نظامیان در ماه نوامبر در افغانستان
- سازمان عفو بین الملل خواهان افزایش تلاشها برای حفاظت از جان غیر نظامیان افغان شد

کاهش تلفات غیر نظامیان در نتیجه جنگ در کشور نسبت به ماه گذشته میلادی
