۱۲ ولایت کشور صاحب زندان های معیاری می شوند
وزیر امور داخله میگوید که برنامه ساخت زندانهای معیاری در ۱۲ ولایت کشور از سوی این وزارت روی دست گرفته شده است.
ویس احمد برمک، وزیر امور داخله در نشست ملی “تحکیم قانون و تامین عدالت در محلات سلب آزادی” تایید کرد که در ۱۲ ولایت کشور زندانهای معیاری وجود ندارد.
آقای برمک گفت که مجموعا ۳۱ هزار و ۶۰۰ زندانی که ۲۰۶ نفر از اتباع کشورهای خارجی را نیز شامل میشوند، در تمام زندان های کشور به سر میبرند، اما این زندانیان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنند.
به گفته وی، ۱۲۰۰ زن و کودک نیز در زندانهای کشور زندانی هستند.
او گفت که حکومت برای رفع چالشهای زندانیان در محلاتی که معیاری ساخته نشده اند، پلان ساخت زندان های معیاری را روی دست گرفته است.
براساس اظهارات وی، ساخت ۴ زندان معیاری در چهار ولایت در برنامه سال آینده این وزارت قرار دارد که انتظار میرود در بودجه ملی سال ۹۸ انعکاس یابد و ۸ زندان دیگر در ۸ ولایت دیگر کشور نیز در سالهای آینده نوسازی خواهند شد.
در همین حال فرید حمیدی، دادستان کل کشور دیدگاه و فرهنگ حاکم در زندانها را عاملی دانست که در بسیاری موارد در نتیجه آن حقوق زندانیان پایمال میشود.
او در ادامه به مساله ترویج افراطگرایی در زندانها اشاره کرده گفت این بخش نیز با توجه به گسترش روز افزون تروریزم علی الرغم عدم تفکیک زندانیان در کشور میتواند مشکل برانگیز باشد.
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت نیز وجود دیدگاه تبعیض آمیز در زندان علیه زندانیان را ذهنیت ناهنجاری دانست که به شکل کلی باید تغییر بیابد.
وی، تبعیض را که به گفته وی از سوی برخی گروهها به عناوین مختلف علیه دیگران روا داشته شده و موجب توهین به دیگران میشود را در محابس قابل قبول ندانست.
بیشتر بخوانید:
- رهایی دو فرمانده دیگر پیکار جویان طالب از زندانی در پاکستان
- ۱۹ زندانی از زندان مرکزی هرات رها شدند
- ملا برادر از زندانی در پاکستان رها شد
- شکایت از وضعیت عمومی زندان غور

12 ولایت کشور صاحب زندان های معیاری می شوند
