میترهای آنالوگ برق در هرات جایش را به میترهای دیجیتالی خواهد داد
مسئولان ریاست برق هرات با بیان این مطلب میگویند که برای جلوگیری از فساد و سرقت در آینده نزدیک این اداره تصمیم دارد که میترهای دیجیتالی را نصب کنند.
محمد طاهر عارف، رییس اداره برق هرات در گفتگو با تلویزیون چکاد گفته است که به زودی قرارداد خریداری میترهای دیجیتالی با یکی از کشوهای همجوار افغانستان به امضاء خواهد رسید.
بر بنیاد اظهارات وی سرقت و سوء استفاده سودجویان از برق در هرات، خسارت زیادی را متوجه سرمایه ملی در شرکت برشنا کرده و آنان برای جلوگیری از تداوم این روند برنامه دیجیتالی سازی میترها را روی دست گرفته اند.
بر گفته وی تلاش میشود که طی پنج ماه آینده این برنامه به صورت کامل عملی شده و از سرقت برق در این ولایت جلوگیری شود.
گفتنیست که شماری از افراد در هرات همواره با سوء استفاده از آنالوگ بودن سیستمها سنجش مصرف برق دست به سرقت میزنند.
بیشتر بخوانید:
- گزارش ویژه: کنفرانس خبری ریاست برق هرات
- طالبان لین انتقال برق ترکمنستان به هرات را قطع کردند
- ۳۰۰ میگاوات برق وارداتی به کابل قطع شد
- رای گیری برای انتخابات ریاستجمهوری کوریای جنوبی آغاز شد

میترهای آنالوگ برق در هرات جایش را به میترهای دیجیتالی خواهد داد
