شماری از ساکنان فراه از افزایش بهای برق و یخ در این ولایت شاکی بوده و می‌گویند که دولت در قسمت آوردن برق به این ولایت بی توجهی کرده است.

 

آنان می‌گویند که افزایش روز افزون گرما می‌طلبد تا برق مورد نیاز در این فصل با قیمت مناسب تامین شود.

«حمیدالله» یکی از ساکنان فراه به تلویزیون چکاد گفت که با گرم شدن هوا، و قطع و وصل شدن برق خصوصی در این ولایت، اکنون قیمت هر قالب یخ در بازارهای این ولایت افزایش یافته است.

وی مدعی است که در پهلوی بهای یخ، بهای برق نیز از در این روزها افزایش چشم گیری داشته است.

آنان ادعا می‌کنند که به دلیل فقر اقتصادی، مردم نمی‌توانند هر کیلوات برق را به قیمت ۴۰ و ۴۵ افغانی خریداری کنند.

با این حال مردم فراه رییس جمهور غنی را به بی‌توجهی در قسمت تهیه برق به این ولایت متهم کرده اند.

گفته می‌شود که اکنون بیش از ۱۰ کارخانه یخ سازی در اطراف شهر فراه مصروف تولید یخ برای ساکنان این ولایت هستند.

«عبدالحمید شکاری» یکی از مسئولان کاخانه تولید کننده یخ در فراه در گفتگو با تلویزیون چکاد می‌گوید که روزانه بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ قالب یخ را در این کارخانه تولید می‌کنند.

نبود برق، و گرمی طاقت فرسای هوا در فراه همه روزه تقاضای یخ از سوی ساکنان را بلند می‌برد اما به دلیل افزایش کارخانه‌های تولید یخ روزانه بیش از ۲۰۰ قالب یخ نمی‌توانند تولید کنند.

با این همه یکی از کارگران یک کارخانه یخ می‌گوید که همه روزه تعداد مشتریان افزایش یافته و دکانداران روزانه بین ۷۰ تا ۸۰ کیلو یخ را از این کارخانه خریداری می‌کنند.

«غلام جیلانی» یکی از فروشندگان یخ در فراه به تلویزیون چکاد گفت که نبود امکانات سرمایشی و گرم شدن روز افزون هوای این ولایت مردم را نگران ساخته است.

گرمای هوا و نبود برق در فراه تقاضای تولید یخ را در این ولایت بسیار بالا برده و همه روزه تعداد زیادی از مردم به دلیل نبود برق برای فعال ساختن یخچال‌های خانگی، مبجور هستند از کارخانه‌ها و دوکان‌های سطح شهر یخ خریداری کنند.

 

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :