مقام‌ها در ولایت هرات می‌گویند که روز یکشنبه ۷ اسد، بزرگترین فار پرورش مرغ گوشتی در این ولایت با هزینه ۱۲ میلیون افغانی افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

 

«ابراهیم عادل» مسئول این فارم گفت که سالانه ۲۵۰ تُن گوشت مرغ در این فارم تولید خواهد شد.

وی افزود که بزرگترین فارم پرورش مرغ در سطح افغانستان، امروز در ولایت هرات با هزینه ۱۲ میلیون افغانی از سوی وزیر زراعت کشور افتتاح شد.

گفته می‌شود، این فارم مرغداری که ظرفیت پرورش و نگهداری ۲۵ هزار مرغ گوشتی را در یک زمان دارا بوده با حمایت مالی و تخنیکی برنامه کارد – اف ساخته شده است.

انتظار می‌رود این فارم سالانه ۱۵۰هزار مرغ گوشتی را پرورش و ۲۵۰ تُن گوشت را نیز تولید نماید.

در همین حال مسئولان وزارت زراعت آبیاری و مالداری می‌گویند که با آغاز به کار این فارم، مردم افغانستان از بابت گوشت مرغ به خودکافی خواهند رسید.

«نصیر احمد درانی» وزیر زراعت افغانستان که در مراسم افتتاح این فارم حضور داشت گفت که هرات منحیث یک ولایت صنعتی در افغانستان شهرت دارد و تولیدات این ولایت نسبت به هر ولایت دیگر کشور بیشتر است.

از سویی هم مسئولان برنامه کارد – اف ساخت این فارم مرغ داری را در نوع خود کم نظیر دانسته و می‌گوید که به گونه تمام “آتومات” در سطح افغانستان ساخته شده است.

«حامد خسروی» مسئول برنامه کارد – اف در هرات می‌گوید که با تولید مرغ از این فارم، می‌توانند با بازرهای تجارتی همسایه رقابت کنند.

با این همه ساکنان هرات افتتاح این فارم مرغ در هرات را به فال نیک گرفته و ابراز امیدواری می‌کنند در این فارم جوانان زیادی به کار مصروف خواهند شد.

این فارم در حالی افتتاح شده که قرار است تا در آینده نزدیک کار دو باب فارم مرغ گوشتی دیگر در هرات آغاز شود.

 

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :