نویسنده گزارش: احمد سهیل نصیری

بر اساس فرمان ریاست جمهوری افغانستان و به مناسبت عید سعید فطر روز شنبه ۳۰ سرطان، شماری از زندانیان زندان مرکزی هرات بعد از سپری کردن مدتی از حبس شان، از بند رها شده اند.

 

«خالد رحیمی» دادستان نظارت بر محلات سلب آزادی اداره دادستانی ولایت هرات به تلویزیون چکاد گفت که ۵۳ نفر از زندانیان زندان مرکزی این ولایت بعد از سپری نمودن مدت حبس شان اکنون رها می‌شوند.

وی افزود که این زندانیان به انجام جرم های مختلف متهم بودند اما اکنون با سپری کردن مدت حبس شان از زندان رها می‌شوند.

رحیمی اذعان داشت که هم اکنون بیش از ۲ هزار نفر در زندان مرکزی هرات، دوران حبس شان را سپری می‌کنند.

دادستان نظارت بر محلات سلب آزادی اداره دادستانی هرات می‌گوید که این دومین فرمان رئیس جمهور غنی طی جریان سال جاری در قبال زندانیان زندان مرکزی هرات است که تطبیق میشود.

خالد رحیمی تصریح کرد که این اولین فرمان ریاست جمهوری به مناسبت عید سعید فطر است که در آن ۸۳ نفر شامل شده اند که از این میان ۵۳ نفر آزاد شده اند.

در همین حال سرپرست زندان مرکزی هرات می‌گوید که افراد آزاد شده کسانی هستند که از سوی دادگاه به کمتر از ۵ سال حبس محکوم شده بودند.

«پرویز واحدی»، سرپرست زندان مرکزی هرات به تلویزیون چکاد گفت که به فرمان رییس جمهور و به مناسبت عید سعید فطر،  در حبس ۳۰ نفر از زندانیان این زندان تخفیف داده شده است.

با این حال شماری از زندانیانی که در آستانه رهایی قرار دارند می‌گویند که بعد از رهایی شان شروع به یک زندگی آبرومند خواهند کرد.

آنان از حکومت وحدت ملی می‌خواهند که بعد از رهایی شان زمینه کار برای شان را نیز فراهم نماید.

این در حالیست که در مرحله اول آزادی زندانیان در سال جاری بیش از ۴۰۰ نفر از زندان مرکزی هرات آزاد شده اند.

 

 

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :